Brugbar peer feedback: Instruktion og træning, før de studerende selv skal give og modtage
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v13i25.97052Abstract
Peer feedback er i dag en læringsaktivitet på de fleste danske universiteter og ikke uden grund. For både den, der giver, og den, der modtager, lærer noget af at arbejde med peer feedback. Men studerende skal undervises i at give og modtage brugbar peer feedback. Det viser forfatternes erfaring med at instruere og træne studerende i tekstfeedback. I denne artikel præsenteres tre indsatser til at få peer feedback til at fungere: 1) Skab faste og trygge rammer, 2) Undervis i principper for brugbar peer feedback, 3) Instruér forbilledligt i feedback ved hjælp af teksteksempel. Formålet er at give undervisere indsigt i, hvilken form for rammesætning og instruktion der er behov for, hvis peer feedback skal fungere som læringsaktivitet i forbindelse med akademisk skrivning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.