Ny vin på gamle flasker: Læringsstile i undervisningen på de videregående uddannelser

Forfattere

  • Karen M. Lauridsen Institut for Sprog og Erhvervskommunikation samt Learning Styles Lab på Handelshøjskolen, Aarhus Universitet
  • Ole Lauridsen Learning Styles Lab på Handelshøjskolen, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v4i7.5594

Resumé

Denne artikel introducerer Dunn & Dunns læringsstilsbegreb og den nyere forskning som arbejder med at forklare, hvorfor konceptet har den beviste positive effekt på den enkelte elev/
studerendes læringsudbytte. Herefter gives der eksempler på, hvorledes viden om læringsstile kan afspejle sig i den konkrete
undervisningspraksis.

Downloads

Publiceret

2010-05-01

Citation/Eksport

Lauridsen, K. M., & Lauridsen, O. (2010). Ny vin på gamle flasker: Læringsstile i undervisningen på de videregående uddannelser. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 4(7), 25–32. https://doi.org/10.7146/dut.v4i7.5594