Internationaliseringsudfordringer afspejlet i Studiemiljø2011 på Aarhus Universitet: Der er stadig plads til forbedringer!

Forfattere

  • Karen M. Lauridsen Aarhus Universitet
  • Stacey Marie Cozart

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6052

Nøgleord:

studiemiljø, internationalisering, international uddannelse, uddannelseskultur, kulturforskelle, læring og undervisning via et fremmedsprog, tydelig kommunikation

Resumé

Artiklen identificerer de uddannelseskulturelle og sproglige problemer som specielt de udenlandske studerende giver udtryk for i Studiemiljø2011, og som let opstår, når man ikke er fuldt bevidst om, hvad der er på spil i de internationale studieprogrammer. På baggrund af eksisterende litteratur på området diskuteres mulige løsninger på disse problemer for såvel undervisere som universitetets ledelse.

This article identifies the problems pointed out by international students in the 2011 Survey of the Study Environment at Aarhus University; these problems easily emerge when not everyone is aware of what is at play in the international study programmes. Based on existing literature within this area, the article discusses possible solutions for lecturers and university management.

Forfatterbiografi

Karen M. Lauridsen, Aarhus Universitet

Lektor

Center for Undervisning og Læring

Business and Social Sciences

Downloads

Publiceret

2012-09-01

Citation/Eksport

Lauridsen, K. M., & Cozart, S. M. (2012). Internationaliseringsudfordringer afspejlet i Studiemiljø2011 på Aarhus Universitet: Der er stadig plads til forbedringer!. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 7(13), 54–65. https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6052

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel