Thanks from NCFF - we hand over the baton
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v31i81.161504Keywords:
NCFF, teacher education, conceptualisations of professions, teacher cognition, qualitative analysesAbstract
The chronicle looks back on NCFF's seven-year work and presents one of the main analyses of the center.References
Andersen, M. S., og Hansen, L. V. (2007). Historien om et bebudet mord. Information, 16–17.
Borg, S. (2006). Teacher cognition and language education: Research and practice. Continuum.
Henriksen, B., Fernandez, S. S., Andersen, H. L., og Fristrup, D. (2020). Hvorfor gør jeg det, jeg gør?: Refleksionshåndbog for sproglærere. Samfundslitte-ratur.
Lund, S. B., Jakobsen, A. S., Andersen, M. S., og Kjærgaard, H. W. (2023). Elevperspektiver på frem-medsprog fra grundskole til gymnasium. En motiva-tions- og barriereanalyse. NCFF - Det Nationale Center for Fremmedsprog. https://viden.ncff.dk/ncff/elevperspektiver-paa-fremmedsprog-fra-grundskole-til-gymnasium
NCFF. (2024a). TEOPÆD-opsamling. Opsamlende vidensnotat over NCFF’s TEOPÆD-undersøgelser. NCFF - Det Nationale Center for Fremmedsprog. https://viden.ncff.dk/ncff/teopaed-opsamling
NCFF. (2024b). Branchetilknytning for sprogud-dannede. NCFF - Det Nationale Center for Frem-medsprog. https://viden.ncff.dk/ncff/branchetilknytning-for-dimmitender
NCFF (2025). Grundskolelæreres perspektiver på deres sprogfag. NCFF – Det Nationale Center for Fremmedsprog. https://viden.ncff.dk/ncff/grundskolelaereres-perspektiver-paa-deres-sprogfag-en-laererkognitionsundersoegelse-i-tysk-fransk-og-engelskfaget
NCFF (n.d.). Gymnasielæreres perspektiver på deres sprogfag. NCFF - Det Nationale Center for Frem-medsprog. Forventes udgivet december 2025 på www.viden.ncff.dk
Regeringen. (2017). Strategi for styrkelse af frem-medsprog i uddannelsessystemet. https://www.uvm.dk/publikationer/folkeskolen/2017-strategi-for-styrkelse-af-fremmedsprog-i-uddannelsessystemet
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.