Teacher cognition in language evaluation
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136080References
Bailey, K.M. (1996). The best laid plans: Teachers’ in-class decisions to depart from their lesson plans. I: Bailey, K.M. & Nunan, D. (red.), Voices from the language classroom (s. 15-40). Cambridge: Cambridge University Press.
Bjerre, M. & Ladegaard, U. (2007). Veje til et nyt sprog: Teorier om sprogtilegnelse. København: Dansklærerforeningens Forlag.
Borg, S. (2015). Teacher cognition and language education: Research and practice. (2. udg.). London: Bloomsbury Academic.
Daryai-Hansen, P. & Henriksen, B. (2017). Lærerkognition som centralt udgangspunkt for lærernes praksisnære professionsudvikling – en ny efteruddannelsesmodel. Studier i læreruddannelse og -profession, 2(2), 34-61. doi.org/10.7146/lup.v2i2.96704.
Henriksen, B., Fernández, S.S., Andersen, H.L. & Fristrup, D. (2020). Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere.
Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Henriksen, B., Holmen, A. & Kling, J. (2019). English medium instruction in multilingual and multicultural universities: Academics’ voices from the northern European context. London: Routledge.
Kjærgaard, H.W. (2018). Technologymediated written corrective feedback in the Danish lower secondary classroom. Ph.d.-afhandling. Aarhus: Aarhus Universitet.
Kling, J. (2015). ‘You try with a little humor and you just get on with it’: Danish lecturers’ reflections on English-medium instruction. I: Dimova, S., Hultgren, A.K. & Jensen, C. (red.), English-medium instruction in higher education: English in Europe Vol. 3. (s. 201-222). Berlin: De Gruyter. doi.org/10.1515/9781614515272.
Messick, S. (1996). Validity and washback in language testing. Language Testing, 13 (3), 241-256.
Poland, B. (1995). Transcription quality as an aspect of rigor in qualitative research. Qualitative Inquiry, 1 (3), 290-310.
Rasmussen, H.F. (2020). Gymnasieskolers visioner om uddannelsesledelse på program-, organisations- og samfundsniveau. Kognition og Pædagogik, 30 (117), 64-73.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.