Akademisk literacy i engelsk i et brobygningsperspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132177References
Bereiter, C. & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
Børne- og Undervisningsministeriet (2017). Læreplan Engelsk stx A. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på uvm.dk/-/media/filer/uvm/gym-laereplaner-2017/stx/engelsk-a-stx-august-2017.pdf.
Fagstudieordning bacheloruddannelsen i engelsk (2019). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/engelsk/engelsk_ba/.
Grabe, K. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. Cambridge: Cambridge University Press.
Hirvela, A. (2016). Connecting reading and writing in second language writing instruction (2. udg.). Ann Arbor: University of Michigan Press.
Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.