Sprog som tillægskompetence: Hvilke sprog og hvorfor?
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136124Referencer
Bojsen, H. (red.) (2018). Hvis du ikke kan sproget…: Om flersprogethed og læring på RUC’s sprogprofiler.
Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag.
Kraft, K. (2020). Transience and tunnel esperanto: A study of multilingualism, work and relationship-building on a tunnel mining project. International Journal of the Sociology of Language, 264, 163-186.
Larsen, S., Daryai-Hansen, P. & Holmen, A. (2016). Flersproget internationalisering på Københavns Universitet og Roskilde Universitet. Sprogforum, 62, 51-57.
Lønsmann, D. (2011). Language ideologies in a Danish company with English as a corporate language: ‘It has to be English’.
Journal of Multilingual & Multicultural Development, 36 (4), 339-356.
Mortensen, J. & Lønsmann, D. (red.) (2021). The sociolinguistic complexity of international higher education: Student perspectives on language ideologies and social inclusion. Studier i Parallelsproglighed, Københavnerstudier i Tosprogethed, bind C10. København:
Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Undervisningsministeriet og Uddannelses- og Forskningsministeriet (2017). Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet. Lokaliseret 29. oktober 2021 på ncff.dk/fileadmin/ NCFF/Dokumenter/strategi-forstyrkelse-af-fremmedsprog-iuddannelsessystemet.pdf.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.