Bæredygtig sprogudvikling og sprogrettigheder
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131861Referencer
Andersen, N.Å. (1999) Kosellecks begrebshistorie. I: Andersen, N.Å., Diskursive analysestrategier (s. 64-86). Frederiksberg: Nyt fra Samfundsvidenskaberne.
Brundtland, G. (1987). Vores fælles fremtid – Brundtland-kommissionens rapport om miljø og udvikling (Brundtland-rapporten). København: FN-forbundet og Mellemfolkeligt Samvirke.
Decara, C. & Timm, L. (2013). Menneskerettigheder på skoleskemaet. En udredning. København: Institut for Menneskerettigheder.
Horst, C. (2017). På ulige fod – etniske minoritetsbørn som et skoleeksempel. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Jacobsen, A. (1993). Børn har rettigheder. I: Slavensky, K. (red.), Børns rettigheder i Danmark (s. 13-40). København: Det Danske Center for Menneskerettigheder.
Koselleck, R. (2007). Begreber, tid og erfaring. København: Hans Reitzels Forlag.
Kristjánsdóttir, B. (2018). Uddannelsespolitik i nationalismens tegn. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Undervisningsministeriet (2001). Modersmål for tosprogede elever. Faghæfte 34. København: Undervisningsministeriet.
UNESCO (2017). Education for sustainable development goals (SDG). Learning Objectives. Lokaliseret d. 5. juli 2020 på https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247444/PDF/247444eng.pdf.multi.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.