Sneak Peak – Cultural studies og en værdiorienteret tilgang til interkulturel læring
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128130Nøgleord:
Cultural studies, Interkulturel, LæringResumé
Resumé
Referencer
Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.
Dervin, F. & Risager, K. (2015). Researching identity and interculturality. New York: Routledge.
Harris, S. (2017). Reality and the imagination. Lokaliseret d. 20. marts på: https://samharris.org/podcasts/reality-and-theimagination/.
Holliday, A., Hyde, M. & Kullman, J. (2010). Intercultural communication: An advanced resource book for students. London: Routledge.
IMDb (2015a). Sneakerheadz. https://www.imdb.com/title/tt3240784/.
IMDb (2015b). In their shoes. https://www.imdb.com/title/tt4282906/.
Kellner, D. & Share, J. (2009). Critical media literacy, democracy and the reconstruction of education. I: Macedo, D. & Steinberg, S.R. (red.), Media literacy. A reader (s. 3-23). New York: Peter Lang.
Kickstarter (2018). https://www. kickstarter.com/.
Liddicoat, A.J. & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. Malden: Wiley-Blackwell.
Neck, H.M., Greene, P.G. & Bush, C.G. (2014). Teaching entrepreneurship: A practice-based approach. Cheltenham: Edward Elgar.
Nybye, N. & Rasmussen, A. (2013). Progressionsmodel for innovations- og entreprenørskabsundervisning. Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise. Lokaliseret d. 6. marts på: http://www.ffe-ye.dk/media/33059/Progressionsmodel.pdf.
Pink, D.H. (2011). Drive: The surprising truth about what motivates us. New York: Rivershead Books.
Rasmussen, A. & Moberg, K. (2016). Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse – perspektiver på mål, undervisning og evaluering. Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise. Lokaliseret d. 20. marts på: http://www.ffe-ye.dk/media/785757/taksonomi-2-udg.pdf.
Ryan, M. (2010). Cultural studies. A practical introduction. Malden: Wiley-Blackwell.
Svarstad, L.K. (2016). Teaching interculturality: Developing and engaging in pluralistic discourses in English language teaching. Ph.d.-afhandling. Aarhus: Aarhus Universitet. edu.au.dk/fileadmin/edu/phdafhandlinger/Lone_Krogsgaard_Svarstad_PhD.pdf.
Svarstad, L.K. (2018). En Cultural Studies-tilgang til kulturmøder og interkulturalitet. I: Juul, H. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik. København: Hans Reitzels Forlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.