Motivationsorienteringer i tyskundervisningen. En kvantitativ og kvalitativ undersøgelse på tværs af uddannelsesniveauer
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133031Referencer
Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen, C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A.K.S., Schepers, C. & Vinther, P. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. København: Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet. Lokaliseret d. 22. september 2021 på static-curis.ku.dk/portal/files/241313558/Opsummering_Tyskelevers_og_studerendes_kognition.pdf.
Djigunović, J.M. & Nikolov, M. (2019). Motivation of young learners of foreign languages. I: Lamb, M. m.fl. (red.), The Palgrave handbook of motivation for language learning (s. 515-533). Cham: Palgrave Macmillan.
Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self system. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, language identity and the L2 self (s. 9-42). Bristol: Multilingual Matters.
Dörnyei, Z. (2010). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing (2. udg.). London: Routledge.
Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (2013). Teaching and researching: Motivation. New York: Routledge.
Fenyvesi, K. (2020). English learning motivation of young learners in Danish primary schools. Language Teaching Research, 24 (5), 690-713.
Fenyvesi, K. (2021). Emic perspectives on young Danish learners’ foreign language classroom anxiety. Language Teaching Research. doi.org/10.1177/13621688211001200.
Pless, M., Katznelson, N., Hjort-Madsen, P. & Nielsen, A.M.W. (2015). Unges motivation i udskolingen: Et bidrag til teori og praksis om unges lyst til læring i og udenfor skolen. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.