Årg. 30 Nr. 1 (2024): Leg og spil

					Se Årg. 30 Nr. 1 (2024): Leg og spil

Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 78 indeholder følgende artikler:

  • Kronikken: ”Modersmålets rolle i ligestilling og civilisering” af Arnaq Grove 
  • ”Brug af digitale spil i dansk og engelsk: Resultater fra et systematisk review med implikation for praksis” af Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel og Signe Hannibal Jensen
  • ”Børns sprogleg – en upåagtet dimension af børnesprog” af Annegrethe Ahrenkiel og Lars Holm
  • ”Spildidaktik i fremmedsprogsundervisning: En designbaseret tilgang” af Nicolai Schartau Andersen, Kirsten Oldenburg Lauta og Stephanie Kim Löbl
  • ”Dramatiseringer i sprogundervisningen – roller, leg og performance” af Bente Meyer
  • ”Spilbaserede og ikke-spilbaserede digitale ressourcer som forskellige tilgange til situeret andetsprogslæring?” af Louise Tranekjær
  • ”Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik – en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer” af Petra Daryai-Hansen, Natascha Drachmann og Line Krogager Andersen
  • ”Analoge og digitale hjælpemidler i tilegnelse af mundtlighed i fransk” af Hilde Eslau Blinkenberg og Janne Mikkonnen
  • ”Nutidens forventning, fremtidens begrænsning? – En undersøgelse af sprogtilegnelse hos flygtninge i fuldtidsbeskæftigelse” af Simone Rams Rasmussen
  • "Sprog integreret med fag? Ja, tak" af Sanne Larsen, Camilla Falk Rønne Nissen og Anne Holmen
  • "Anmeldelse af Petra Daryai-Hansen: Fremmedsprog" af Karen Risager
     
Publiceret: 2024-08-26

Hele nummeret

Forord

  • Forord

    Susanne Perez, Karen Risager , Jan Juhl Lindschouw, Lone Krogsgaard Svarstad, Marnie Lai, Bergthora Kristjansdottir

Mindeord

Temanyt og andet nyt

Kommende og hidtil udkomne udgivelser af Sprogforum