Årg. 30 Nr. 78 (2024): Leg og spil
Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 78 indeholder følgende artikler:
- Kronikken: ”Modersmålets rolle i ligestilling og civilisering” af Arnaq Grove
- ”Brug af digitale spil i dansk og engelsk: Resultater fra et systematisk review med implikation for praksis” af Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel og Signe Hannibal Jensen
- ”Børns sprogleg – en upåagtet dimension af børnesprog” af Annegrethe Ahrenkiel og Lars Holm
- ”Spildidaktik i fremmedsprogsundervisning: En designbaseret tilgang” af Nicolai Schartau Andersen, Kirsten Oldenburg Lauta og Stephanie Kim Löbl
- ”Dramatiseringer i sprogundervisningen – roller, leg og performance” af Bente Meyer
- ”Spilbaserede og ikke-spilbaserede digitale ressourcer som forskellige tilgange til situeret andetsprogslæring?” af Louise Tranekjær
- ”Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik – en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer” af Petra Daryai-Hansen, Natascha Drachmann og Line Krogager Andersen
- ”Analoge og digitale hjælpemidler i tilegnelse af mundtlighed i fransk” af Hilde Eslau Blinkenberg og Janne Mikkonnen
- ”Nutidens forventning, fremtidens begrænsning? – En undersøgelse af sprogtilegnelse hos flygtninge i fuldtidsbeskæftigelse” af Simone Rams Rasmussen
- "Sprog integreret med fag? Ja, tak" af Sanne Larsen, Camilla Falk Rønne Nissen og Anne Holmen
- "Anmeldelse af Petra Daryai-Hansen: Fremmedsprog" af Karen Risager
Publiceret:
2024-08-26