Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsfag
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v25i68.128433Nøgleord:
Flersprogethedsdidaktik, FremmedsprogsfagResumé
Resumé
Referencer
ALA (2018). About. Association for Language Awareness. http://www.languageawareness.org.
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.- F., Lörincz, I., Meißner, F.-J., Schröder-Sura A. & Noguerol, A. (2007). CARAP. Framework of reference for pluralistic approaches to languages and cultures. Graz: European Centre for Modern Languages, Council of Europe.
Daryai-Hansen, P. (2018). Flersprogethedsdidaktik i fremmedsprogsundervisningen. I: Daryai-Hansen, P., Gregersen, A.S., Jacobsen, S.K., von Holst Pedersen, J., Svarstad, L.K. & Watson, C. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik (s. 29-44). København: Hans Reitzels Forlag.
Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (red.) (2018). Tidligere Sprogstart – Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. København: Københavns Universitet, Konsortiet for Sprog og fagdidaktik i folkeskolen.
Daryai-Hansen, P. & Drachmann, N. (2018). Hvordan kan vi udvikle elevernes sproglige opmærksomhed i den tidlige sprogstart? København: Københavns Universitet, Konsortiet for Sprog og fagdidaktik i folkeskolen. https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/.
Gibbons, P. (2015). Planlægning af stilladserende undervisning med høje forventninger. Unge Pædagoger, 4, 42-56.
Gibbons, P. (2016). Styrk sproget, styrk læringen – sproglig udvikling og stilladsering i flersprogede klasserum. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Knudsen, S.K. & Wulff, L. (2017). Sprog i fag. I: Knudsen, S.K. & Wulff, L. (red.), Kom ind i sproget: flersprogede elever i fagundervisning (s. 13-29). København: Akademisk Forlag.
Konsortiet for Sprog og fagdidaktik i folkeskolen (2018a). Tidligere sprogstart: Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Praksisanbefalinger. https://tidligeresprogstart.ku.dk/praksisanbefalinger/Praksisanbefalinger_FINAL_15.06.18.pdf.
Konsortiet for Sprog og fagdidaktik i folkeskolen (2018b). Tidligere sprogstart: Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Undervisningsmateriale. https://tidligeresprogstart.ku.dk.
Meidell Sigsgaard, A.-V. & Holmen, A. (2018). Hvordan tænker man dansk som andetsprog ind i den tidlige fremmedsprogsundervisning? København: Københavns Universitet, Konsortiet for Sprog og fagdidaktik i folkeskolen. https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/.
Moore, D. (2014). Sproglig opmærksomhed – en tilgang til at styrke sproglæring fra den tidlige barndom. Sprogforum, 58, 41-48.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.