Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133028Referencer
Bialystok, E. (2001). Bilingualism in development: Language, literacy and cognition. New York: Cambridge University Press.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Dansk/dansk som andetsprog (supplerende)/engelsk/fransk/tysk – faghæfte 2019 (2. udg.). København: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020). Bekendtgørelse om formål, kompetencemål, færdigheds- og vidensområder og opmærksomhedspunkter for folkeskolens fag og emner. København: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lörinez, I., Meissner, F.-J., Schröder-Sura, A. & Nguerol, A. (2007). Framework of reference for pluralistic approaches to languages and cultures (3. udg.). Graz: Europarådet, European Centre for Modern Languages.
Daryai-Hansen, P., Drachmann, N. & Andersen, L.K. (under udgivelse). Rethinking language awareness in the context of plurilingual education: A study across educational levels in Denmark.
Dewaele, J-M. & Wei, L. (2013). Is multilingualism linked to a higher tolerance of ambiguity? Bilingualism: Language and Cognition, 16 (1), 231-240.
Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self system. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, language identity and the L2 self (s. 9-42). Bristol: Multilingual Matters.
Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2. udg.). Harlow: Pearson Education.
Mayring, P. (2015). Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken (12. udg.). Wihnheim/Basel: Beltz Verlag.
Moore, D. (2006). Plurilingualism and strategic competence in the classroom. International Journal of Multilingualism, 3 (2), 125-138.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.