Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner

Authors

  • Natascha Drachmann

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133028

References

Bialystok, E. (2001). Bilingualism in development: Language, literacy and cognition. New York: Cambridge University Press.

Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Dansk/dansk som andetsprog (supplerende)/engelsk/fransk/tysk – faghæfte 2019 (2. udg.). København: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020). Bekendtgørelse om formål, kompetencemål, færdigheds- og vidensområder og opmærksomhedspunkter for folkeskolens fag og emner. København: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lörinez, I., Meissner, F.-J., Schröder-Sura, A. & Nguerol, A. (2007). Framework of reference for pluralistic approaches to languages and cultures (3. udg.). Graz: Europarådet, European Centre for Modern Languages.

Daryai-Hansen, P., Drachmann, N. & Andersen, L.K. (under udgivelse). Rethinking language awareness in the context of plurilingual education: A study across educational levels in Denmark.

Dewaele, J-M. & Wei, L. (2013). Is multilingualism linked to a higher tolerance of ambiguity? Bilingualism: Language and Cognition, 16 (1), 231-240.

Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self system. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, language identity and the L2 self (s. 9-42). Bristol: Multilingual Matters.

Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2. udg.). Harlow: Pearson Education.

Mayring, P. (2015). Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken (12. udg.). Wihnheim/Basel: Beltz Verlag.

Moore, D. (2006). Plurilingualism and strategic competence in the classroom. International Journal of Multilingualism, 3 (2), 125-138.

Downloads

Published

2022-07-06

How to Cite

Drachmann, N. (2022). Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner. Sprogforum, 28(74). https://doi.org/10.7146/spr.v28i74.133028

Most read articles by the same author(s)