Akademisk literacy i fransk i et brobygningsperspektiv

Forfattere

  • Cilia Reebirk
  • Jan Lindschouw

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132178

Referencer

Bereiter, C. & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.

Børne- og Undervisningsministeriet (2017a). Læreplan i Fransk begyndersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Fransk-begyndersprog-A-stx-august-2017%20(2).pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (2017b). Læreplan i Fransk fortsættersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Fransk-fortsaettersprog-A-stx-august-2017%20(1).pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020). Vejledning for Fransk fortsættersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på 200810-Fransk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020%20(1).pdf.

Delaney, Y.A. (2008). Investigating the reading-to-write construct. Journal of English for Academic Purposes, 7, 140-150.

Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering (2008). København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Den-faelles-europaeiske-referenceramme-for-sprog.pdf.

Fagstudieordning Bacheloruddannelsen i fransk sprog og kultur (2019). Lokaliseret d. 6. januar 2021 på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/fransk/fransk_sprog_og_kultur_ba.pdf.

Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.

Ortega, L. (2011). Reflections on the learning-to-write and writing-to-learn dimensions of second language writing. I: Manchón, R.M. (red.), Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (s. 237-250). Amsterdam: John Benjamins.

Wingate, U. (2015). Academic literacy and student diversity: The case for inclusive practice. Bristol: Multilingual Matters.

Downloads

Publiceret

2021-12-01

Citation/Eksport

Reebirk, C., & Lindschouw, J. (2021). Akademisk literacy i fransk i et brobygningsperspektiv. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(73). https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132178

Nummer

Sektion

Artikler