Akademisk literacy i fransk i et brobygningsperspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132178Referencer
Bereiter, C. & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
Børne- og Undervisningsministeriet (2017a). Læreplan i Fransk begyndersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Fransk-begyndersprog-A-stx-august-2017%20(2).pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2017b). Læreplan i Fransk fortsættersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Fransk-fortsaettersprog-A-stx-august-2017%20(1).pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020). Vejledning for Fransk fortsættersprog A – stx. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på 200810-Fransk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020%20(1).pdf.
Delaney, Y.A. (2008). Investigating the reading-to-write construct. Journal of English for Academic Purposes, 7, 140-150.
Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering (2008). København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Den-faelles-europaeiske-referenceramme-for-sprog.pdf.
Fagstudieordning Bacheloruddannelsen i fransk sprog og kultur (2019). Lokaliseret d. 6. januar 2021 på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/fransk/fransk_sprog_og_kultur_ba.pdf.
Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.
Ortega, L. (2011). Reflections on the learning-to-write and writing-to-learn dimensions of second language writing. I: Manchón, R.M. (red.), Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (s. 237-250). Amsterdam: John Benjamins.
Wingate, U. (2015). Academic literacy and student diversity: The case for inclusive practice. Bristol: Multilingual Matters.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.