Sneak Peak – Cultural studies og en værdiorienteret tilgang til interkulturel læring

Forfattere

  • Thomas Raun Bøg Københavns Professionshøjskole
  • Emil Alexander Holm Thorsen Københavns Professionshøjskole
  • Lone Krogsgaard Svarstad Københavns Professionshøjskole

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128130

Nøgleord:

Cultural studies, Interkulturel, Læring

Resumé

Resumé

Forfatterbiografier

Thomas Raun Bøg, Københavns Professionshøjskole

Lærerstuderende

Emil Alexander Holm Thorsen, Københavns Professionshøjskole

Lærerstuderende 

Lone Krogsgaard Svarstad, Københavns Professionshøjskole

Lektor, ph.d.

Referencer

Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.

Dervin, F. & Risager, K. (2015). Researching identity and interculturality. New York: Routledge.

Harris, S. (2017). Reality and the imagination. Lokaliseret d. 20. marts på: https://samharris.org/podcasts/reality-and-theimagination/.

Holliday, A., Hyde, M. & Kullman, J. (2010). Intercultural communication: An advanced resource book for students. London: Routledge.

IMDb (2015a). Sneakerheadz. https://www.imdb.com/title/tt3240784/.

IMDb (2015b). In their shoes. https://www.imdb.com/title/tt4282906/.

Kellner, D. & Share, J. (2009). Critical media literacy, democracy and the reconstruction of education. I: Macedo, D. & Steinberg, S.R. (red.), Media literacy. A reader (s. 3-23). New York: Peter Lang.

Kickstarter (2018). https://www. kickstarter.com/.

Liddicoat, A.J. & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. Malden: Wiley-Blackwell.

Neck, H.M., Greene, P.G. & Bush, C.G. (2014). Teaching entrepreneurship: A practice-based approach. Cheltenham: Edward Elgar.

Nybye, N. & Rasmussen, A. (2013). Progressionsmodel for innovations- og entreprenørskabsundervisning. Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise. Lokaliseret d. 6. marts på: http://www.ffe-ye.dk/media/33059/Progressionsmodel.pdf.

Pink, D.H. (2011). Drive: The surprising truth about what motivates us. New York: Rivershead Books.

Rasmussen, A. & Moberg, K. (2016). Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse – perspektiver på mål, undervisning og evaluering. Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise. Lokaliseret d. 20. marts på: http://www.ffe-ye.dk/media/785757/taksonomi-2-udg.pdf.

Ryan, M. (2010). Cultural studies. A practical introduction. Malden: Wiley-Blackwell.

Svarstad, L.K. (2016). Teaching interculturality: Developing and engaging in pluralistic discourses in English language teaching. Ph.d.-afhandling. Aarhus: Aarhus Universitet. edu.au.dk/fileadmin/edu/phdafhandlinger/Lone_Krogsgaard_Svarstad_PhD.pdf.

Svarstad, L.K. (2018). En Cultural Studies-tilgang til kulturmøder og interkulturalitet. I: Juul, H. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik. København: Hans Reitzels Forlag.

Downloads

Publiceret

2022-03-07

Citation/Eksport

Raun Bøg, T. ., Alexander Holm Thorsen, E., & Krogsgaard Svarstad, L. (2022). Sneak Peak – Cultural studies og en værdiorienteret tilgang til interkulturel læring. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(67), 23–30. https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128130