Resumé
Kommentar til Keld Nielsen og Birgitte Lund Nielsen: “Delphi-studiet er en gave – nu gælder det om at bruge gaven fornuftigt”, MONA, 2022(3)
Referencer
Albrechtsen, T., Brinks, T., Bennedsen, K. & Svabo, C. (2022). Professionelle læringsfællesskaber – et forskningsoverblik (2018‑2021). Hentet fra: https://nafa.nu/wp-content/uploads/sites/46/2022/05/professionelle-laeringsfaellesskaber-et-forskningsoverblik-2018‑2021.pdf?x18111.
Astra. (2021). Naturfagsundervisning – nationalt overblik 2021 (NaNO 2021). Hentet fra: https://astra.dk/vidensressourcer/nano-2021-naturfagsundervisning-nationalt-overblik/.
Bellanca, J.A. & Brandt, R. (red.) (2010). 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn. Bloomington: Solution Tree Press.
Dolin, J., Ellebæk, J.J. & Daugbjerg, P. (2022). Dannelse og kompetence i læreruddannelsens dobbeltdidaktiske perspektiv – med særligt henblik på uddannelse af naturfagslærere til grundskolen. Hentet fra https://nafa.nu/wp-content/uploads/sites/46/2022/10/dannelse-ogkompetence-i-laereruddannelsens-dobbeltdidaktiske-perspektiv.pdf?x18111.
Krogh, L., Dolin, J. & Petersen, M. (2022). De vigtigste udfordringer i det danske naturfagsdidaktiske felt. MONA, 2022(2), s. 24‑42.
Nielsen, K. & Nielsen, B. (2022). Delphi-studiet er en gave – nu gælder det om at bruge gaven fornuftigt. MONA, 2022(3), s. 111‑115.
Rambøll & Københavns Professionshøjskole. (2019). Undersøgelse af kompetencebehov blandt naturfagslærere i grundskolen. Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Hentet fra: https://www.uvm.dk/publikationer/2019/191106-undersoogelse-af-kompetencebvehov-blandt-naturfagslaerere-i-grundskolen.