Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132180References
Bock, K. & Jacobsen, S.K. (2020). På tværs af sprog – med litteratur og grammatik i fokus. Viden om Literacy, 27, 98-104.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020a). Tysk fortsættersprog A, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på 200706-Tysk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020.pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020b). Tysk fortsættersprog B, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på
-Tysk-fortsaettersprog-B-stx-vejledning-juni-2020.pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020c). Uddannelsesstatistik. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 26. februar 2021 på uddannelsesstatistik.dk/Pages/main.aspx.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020d). Evaluering af den skriftlige prøve i tysk STX, maj-juni 2020 ved fagkonsulent Bente Hansen. København: Børne- og Undervisningsministeriet.
Klinger, T., Usanova, I. & Gogolin, I. (2019). Entwicklung rezeptiver und produktiver schriftsprachlicher Fähigkeiten im Deutschen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(3), 75-103.
Københavns Universitet (2019). Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i tysk sprog og kultur. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.
Mohr, I. (2010). Vermittlung der Schreibfertigkeit. I: Krumm, H.-J., Fandrych, C., Hufeisen, B. & Riemer, C. (red.), Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. 1. Halbbd (s. 992-998). Berlin/New York: de Gruyter Mouton.
Niederdorfer, L., Ebner, C. & Schmölzer-Eibinger, I. (2018). Entwicklung wissenschaftlicher Textkompetenz von Schülerinnen in der Zweitsprache. I: Grießhaber, W., Schmölzer-Eibinger, S., Roll, H. & Schramm, K. (red.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch. Ein Handbuch. Writing in German as a Second Language. A Handbook (s. 121-134). Berlin/New York: de Gruyter Mouton.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.