Sprogbevidste sprogstudier

overvejelser over fremmedsprogsstudierne og det nye Sprogløft

Forfattere

  • Lars Behnke
  • Anna Sandberg

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138176

Referencer

Behnke, L. & Sandberg, A. (2021). Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 27 (73), 60-66.

Børne- og Undervisningsministeriet (UVM) (2021). Tysk fortsættersprog B, stx. Lokaliseret på uvm.dk/-media/filer/uvm/gym-vejledninger-til-laereplaner/stx/210708-tysk-fortsaettersprog-b--stx-vejledning-juni-2021.pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (UVM) (2022). Følgegruppens statusrapport for Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet 2021, hoveddel. Lokaliseret på uvm.dk/-/media/filer/uvm/aktuelt/pdf22/aug/220817-22113452-bilag-2-flgegruppens-statusrapport-forstrategi-for-styrkelse-af-fremmedsprog-i-u-38.pdf.

Dik, S.C. (1989). The theory of functional grammar. The structure of the clause. Dordrecht: Foris.

Fagstudieordning (2019). Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i tysk sprog og kultur. København: Københavns Universitet.

Halliday, M.A.K. & Matthiessen, C. (2004). An introduction to functional grammar. London: Routledge.

Katznelson, N. & Görlich, A. (2017). Hvordan skaber man motivation for uddannelse blandt unge? København: Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet. Lokaliseret på efu.dk/media/599008/Piece_CeFU_16_for_web.pdf.

Sprogforum, Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik (2021). Brobygning, 27 (73).

Undervisnings- og Forskningsministeriet (UFM) (2021). Politisk flertal vil løfte studerendes evner i tysk og fransk. Lokaliseret på ufm.dk/aktuelt/pressemeddelelser/2021/politisk-flertal-vil-lofte-studerendes-evner-i-tysk-og-fransk.

Publiceret

2023-06-19

Citation/Eksport

Behnke, L., & Sandberg, A. (2023). Sprogbevidste sprogstudier: overvejelser over fremmedsprogsstudierne og det nye Sprogløft. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 29(76). https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138176