Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv

Forfattere

  • Lars Behnke
  • Anna Sandberg

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132180

Referencer

Bock, K. & Jacobsen, S.K. (2020). På tværs af sprog – med litteratur og grammatik i fokus. Viden om Literacy, 27, 98-104.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020a). Tysk fortsættersprog A, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på 200706-Tysk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020.pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020b). Tysk fortsættersprog B, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på

-Tysk-fortsaettersprog-B-stx-vejledning-juni-2020.pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020c). Uddannelsesstatistik. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 26. februar 2021 på uddannelsesstatistik.dk/Pages/main.aspx.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020d). Evaluering af den skriftlige prøve i tysk STX, maj-juni 2020 ved fagkonsulent Bente Hansen. København: Børne- og Undervisningsministeriet.

Klinger, T., Usanova, I. & Gogolin, I. (2019). Entwicklung rezeptiver und produktiver schriftsprachlicher Fähigkeiten im Deutschen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(3), 75-103.

Københavns Universitet (2019). Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i tysk sprog og kultur. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Lindschouw, J. m.fl. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum, 73, 23-34.

Mohr, I. (2010). Vermittlung der Schreibfertigkeit. I: Krumm, H.-J., Fandrych, C., Hufeisen, B. & Riemer, C. (red.), Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. 1. Halbbd (s. 992-998). Berlin/New York: de Gruyter Mouton.

Niederdorfer, L., Ebner, C. & Schmölzer-Eibinger, I. (2018). Entwicklung wissenschaftlicher Textkompetenz von Schülerinnen in der Zweitsprache. I: Grießhaber, W., Schmölzer-Eibinger, S., Roll, H. & Schramm, K. (red.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch. Ein Handbuch. Writing in German as a Second Language. A Handbook (s. 121-134). Berlin/New York: de Gruyter Mouton.

Downloads

Publiceret

2021-12-01

Citation/Eksport

Behnke, L., & Sandberg, A. (2021). Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(73). https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132180

Nummer

Sektion

Artikler