Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132176References
Bereiter, C. & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
Bock, K. & Jacobsen, S.K. (2020). På tværs af sprog – med litteratur og grammatik i fokus. Viden om Literacy, 27, 98-104.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020a). Tysk fortsættersprog A, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på 200706-Tysk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020.pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2020b). Tysk fortsættersprog B, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på
-Tysk-fortsaettersprog-B-stx-vejledning-juni-2020.pdf.
Cumming, A. (2006). Teaching writing: Orienting activities to students’ goals. I: Usó-Juan, E. & Martínez-Flor, A. (red.), Current trends in the development and teaching
of the four language skills (s. 473-491). Berlin: Mouton de Gruyter.
Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering (2008). København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Den-faelles-europaeiske-referenceramme-for-sprog.pdf.
Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i fransk sprog og kultur (2019). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/fransk/fransk_sprog_og_kultur_ba.pdf.
Hirvela, A. (2016). Connecting reading and writing in second language writing instruction (2. udg.) Ann Arbor: University of Michigan Press.
Krogh, E. (red.) (2010). Videnskabsretorik og skrivedidaktik. Gymnasiepædagogik nr. 77. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.
Krogh, E., Christensen, T.S. & Hjemsted, K. (2009). Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen. Gymnasiepædagogik 73. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.
Ortega, L. (2011). Reflections on the learning-to-write and writing-to-learn dimensions of second language writing. I: Manchón, R.M. (red.), Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (s. 237-250). Amsterdam: John Benjamins.
Wingate, U. (2015). Academic literacy and student diversity: The case for inclusive practice. Bristol: Multilingual Matters.
Wolff, D. (2000). Some reflections on the importance of writing in foreign language learning. I: Plag, I. & Schneider, K.P. (red.), Language use, language acquisition and language history (s. 213-226). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.