Innovation på læreruddannelsen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128129Keywords:
Innovation, LæreruddannelsenAbstract
Resumé
References
Canger, T. & Kaas, L. Aa. (2016). Praktikbogen. Didaktik, klasseledelse og relationsarbejde. København: Hans Reitzels Forlag.
Darsø, L. (2011). Innovationspædagogik. Kunsten at fremelske innovationskompetence. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Darsø, L. (2012). Innovation competency – An essential organizational asset. I: Høyrup, S., Bonnafous-Boucher, M., Hasse, C. m.fl. (red.), Employee-driven innovation. A new approach. New York: Palgrave-Macmillan.
Folkeskolens formålsparagraf. https://uvm.dk/folkeskolen/folkeskolens-maal-love-og-regler/om-folkeskolen-og-folkeskolensformaal/folkeskolens-formaal.
Huber, J. & Reynolds, C. (red.) (2014). Developing intercultural competence through education. Council of Europe Pestalozzi Series no. 3. Lokaliseret d. 11. marts på: https://www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/Documentation/Pestalozzi3.pdf.
Johannesen, R.M., Tanggaard, L. & Skov, K. (2015). Entreprenørskab og innovation i læreruddannelsen – eksempler fra undervisningspraksis. Lokaliseret d. 11. marts på: http://www.laereruddannelsesnet.dk/wp-content/uploads/20150120-Artikelinnovationogentrepren%C3%B8rskab.pdf.
Johnson, K. (2017). An introduction to foreign language learning and teaching. New York: Routledge.
Paulsen, M. (2012). Innovationsbegrebets dialektik i en uddannelseskontekst. I: Paulsen, M. & Klausen, S.H. (red.), Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag.
Rohde, L. & Boelsmand, J. (2016). Innovative studerende. Arbejdsbog til professionsuddannelserne. København: Akademisk Forlag.
Rohde, L. & Olesen, A.L. (2013). Innovative elever. Undervisning i FIRE faser. København: Akademisk Forlag.
Stanford University: https://dschool.stanford.edu/ og https://dschool.stanford.edu/resources/designthinking-bootleg.
Tanggaard, L. (2010). Fornyelsens kunst. At skabe kreativitet i skolen. København: Akademisk Forlag.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.