Innovation på læreruddannelsen

Authors

  • Lilian Rohde Københavns Professionshøjskole

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128129

Keywords:

Innovation, Læreruddannelsen

Abstract

Resumé

Author Biography

Lilian Rohde, Københavns Professionshøjskole

Lektor ved Læreruddannelsen

References

Canger, T. & Kaas, L. Aa. (2016). Praktikbogen. Didaktik, klasseledelse og relationsarbejde. København: Hans Reitzels Forlag.

Darsø, L. (2011). Innovationspædagogik. Kunsten at fremelske innovationskompetence. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Darsø, L. (2012). Innovation competency – An essential organizational asset. I: Høyrup, S., Bonnafous-Boucher, M., Hasse, C. m.fl. (red.), Employee-driven innovation. A new approach. New York: Palgrave-Macmillan.

Folkeskolens formålsparagraf. https://uvm.dk/folkeskolen/folkeskolens-maal-love-og-regler/om-folkeskolen-og-folkeskolensformaal/folkeskolens-formaal.

Huber, J. & Reynolds, C. (red.) (2014). Developing intercultural competence through education. Council of Europe Pestalozzi Series no. 3. Lokaliseret d. 11. marts på: https://www.coe.int/t/dg4/education/pestalozzi/Source/Documentation/Pestalozzi3.pdf.

Johannesen, R.M., Tanggaard, L. & Skov, K. (2015). Entreprenørskab og innovation i læreruddannelsen – eksempler fra undervisningspraksis. Lokaliseret d. 11. marts på: http://www.laereruddannelsesnet.dk/wp-content/uploads/20150120-Artikelinnovationogentrepren%C3%B8rskab.pdf.

Johnson, K. (2017). An introduction to foreign language learning and teaching. New York: Routledge.

Paulsen, M. (2012). Innovationsbegrebets dialektik i en uddannelseskontekst. I: Paulsen, M. & Klausen, S.H. (red.), Innovation og læring. Filosofiske og kritiske perspektiver. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag.

Rohde, L. & Boelsmand, J. (2016). Innovative studerende. Arbejdsbog til professionsuddannelserne. København: Akademisk Forlag.

Rohde, L. & Olesen, A.L. (2013). Innovative elever. Undervisning i FIRE faser. København: Akademisk Forlag.

Stanford University: https://dschool.stanford.edu/ og https://dschool.stanford.edu/resources/designthinking-bootleg.

Tanggaard, L. (2010). Fornyelsens kunst. At skabe kreativitet i skolen. København: Akademisk Forlag.

Downloads

Published

2022-03-07

How to Cite

Rohde, L. (2022). Innovation på læreruddannelsen. Sprogforum, 24(67), 13–22. https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128129