En Cyklus-Task-Chunks-tilgang

lærer- og elevperspektiver

Authors

  • Jette von Holst-Pedersen
  • Lone Krogsgaard Svarstad
  • Stephanie Kim Löbl

References

Aguado, K. (2012). Progression, Erwerbssequenzen und Chunks. Zur Lehr- und Lernbarkeit von Grammatik im Fremdsprachenunterricht. AkDaF Rundbrief, 64.

Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A.K.S., Schepers, C. & Vinther, P. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.

Pedersen, M.S. (2019). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring (3. udg., bind 2, s. 55-78). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Slåttvik, A.B, Daugaard, L.M. & Jakobsen, A.S. (2020). Kvalitetsudvikling, brobygning og videreudvikling – en behovsundersøgelse i faget engelsk på tværs af uddannelsessystemet. Rapport. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.

Svarstad, L.K., von Holst-Pedersen, J., Watson, C., Appel, H.B. & Löbl, S.K. (2022). Motivation for fremmedsprog og FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling: et tværsprogligt projekt, der udvikler elevernes sproglige og interkulturelle læring. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog og Københavns Professionshøjskole.

Verstraete-Hansen, L. & Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Kvalitetsudvikling og efteruddannelses i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk. Rapport. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.

von Holst-Pedersen, J. (2018). Chunks – et stillads for sproglig udvikling. I: Daryai-Hansen, P. m.fl. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik (s. 83-100). København: Hans Reitzels Forlag.

Published

2023-06-19

How to Cite

von Holst-Pedersen, J., Krogsgaard Svarstad, L., & Kim Löbl, S. (2023). En Cyklus-Task-Chunks-tilgang: lærer- og elevperspektiver. Sprogforum, 29(76). Retrieved from https://tidsskrift.dk/spr/article/view/138179