Bæredygtig sprogudvikling og sprogrettigheder

Forfattere

  • Bergthóra Kristjánsdóttir

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131861

Referencer

Andersen, N.Å. (1999) Kosellecks begrebshistorie. I: Andersen, N.Å., Diskursive analysestrategier (s. 64-86). Frederiksberg: Nyt fra Samfundsvidenskaberne.

Brundtland, G. (1987). Vores fælles fremtid – Brundtland-kommissionens rapport om miljø og udvikling (Brundtland-rapporten). København: FN-forbundet og Mellemfolkeligt Samvirke.

Decara, C. & Timm, L. (2013). Menneskerettigheder på skoleskemaet. En udredning. København: Institut for Menneskerettigheder.

Horst, C. (2017). På ulige fod – etniske minoritetsbørn som et skoleeksempel. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.

Jacobsen, A. (1993). Børn har rettigheder. I: Slavensky, K. (red.), Børns rettigheder i Danmark (s. 13-40). København: Det Danske Center for Menneskerettigheder.

Koselleck, R. (2007). Begreber, tid og erfaring. København: Hans Reitzels Forlag.

Kristjánsdóttir, B. (2018). Uddannelsespolitik i nationalismens tegn. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.

Undervisningsministeriet (2001). Modersmål for tosprogede elever. Faghæfte 34. København: Undervisningsministeriet.

UNESCO (2017). Education for sustainable development goals (SDG). Learning Objectives. Lokaliseret d. 5. juli 2020 på https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247444/PDF/247444eng.pdf.multi.

Downloads

Publiceret

2020-12-01

Citation/Eksport

Kristjánsdóttir, B. (2020). Bæredygtig sprogudvikling og sprogrettigheder. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(71). https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131861