Elevers deltagelse i franskundervisning – et studie i anvendelsen af digitale medier

Forfattere

  • Mette Stricker-Nielsen
  • Annette Søndergaard Gregersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131587

Referencer

Bjerre, M. & Ladegaard, U. (2007). Veje til et nyt sprog – teorier om sprogtilegnelse. København: Dansklærerforeningens Forlag.

Ducar, C. & Schocket, D.H. (2018). Machine translation and the L2 classroom: Pedagogical solutions for making peace with Google translate. Foreign Language Annals, 51(4), 779-795. doi.org/10.1111/flan.12366

Flyvbjerg, B. (2015). Fem misforståelser om casemetoden. I: Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.), Kvalitative metoder. En grundbog (s. 521-531). København: Hans Reitzels Forlag.

Fransk Faghæfte (2019). Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 20. marts 2020 på emu.dk/grundskole/fransk/laeseplan-og-vejledning

Heiberg, T. (2016). Giver teknologi det læringsudbytte, vi drømmer om? I: Larsen, S. (red.), Pædagogik og lærerfaglighed (s. 477-497). København: Hans Reitzels Forlag.

Hoyer, S.B. (2018). Børn er bange for at fejle i skolen: “Vi har fået en kultur, der i høj grad er præget af sammenligninger, konkurrence og et mantra om, at du er, hvad du præsterer.” Politiken, 11. juni.

Iversen, O.S., Dindler, C. & Smith, R.C. (2019). En designtilgang til teknologiforståelse. København: Dafolo.

Kompetencemål for undervisningsfaget fransk (2015). Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen. BEK nr. 1068 08/09/2015.

Lund, K. (1999). Er kommunikativ undervisning kommunikativ? Sprogforum, 5(14), 26-33.

Lund, K. (2019). Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (3. udg.) (s. 129-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Meyer, B. (2019). Digitalisering i sprogfagene – et forskningsbaseret praksisperspektiv. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 2 (3. udg.) (s. 21-34). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Pedersen, M. S. (2019). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 2 (3. udg.) (s. 55-78). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Skaalvik, E.M. (2007). Selvopfattelse og motivation – om betydningen af selvopfattelse i teorier om motivation. Kvan, 27(78), 44-53.

Stricker-Nielsen, M. (2019). Elevers deltagelse i franskundervisningen. Bachelorprojekt. København: Institut for Læreruddannelse, Københavns Professionshøjskole. Studieordning (2019-20).

Læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole. Lokaliseret d. 20. marts 2020 på ucc.dk/sites/default/files/studieordning_lu_kp_del_3_modul_og_kursusbeskrivelser_1.pdf

Downloads

Publiceret

2020-06-01

Citation/Eksport

Stricker-Nielsen, M., & Søndergaard Gregersen, A. (2020). Elevers deltagelse i franskundervisning – et studie i anvendelsen af digitale medier. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(70). https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131587