Elevers deltagelse i franskundervisning – et studie i anvendelsen af digitale medier
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131587Referencer
Bjerre, M. & Ladegaard, U. (2007). Veje til et nyt sprog – teorier om sprogtilegnelse. København: Dansklærerforeningens Forlag.
Ducar, C. & Schocket, D.H. (2018). Machine translation and the L2 classroom: Pedagogical solutions for making peace with Google translate. Foreign Language Annals, 51(4), 779-795. doi.org/10.1111/flan.12366
Flyvbjerg, B. (2015). Fem misforståelser om casemetoden. I: Brinkmann, S. & Tanggaard, L. (red.), Kvalitative metoder. En grundbog (s. 521-531). København: Hans Reitzels Forlag.
Fransk Faghæfte (2019). Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 20. marts 2020 på emu.dk/grundskole/fransk/laeseplan-og-vejledning
Heiberg, T. (2016). Giver teknologi det læringsudbytte, vi drømmer om? I: Larsen, S. (red.), Pædagogik og lærerfaglighed (s. 477-497). København: Hans Reitzels Forlag.
Hoyer, S.B. (2018). Børn er bange for at fejle i skolen: “Vi har fået en kultur, der i høj grad er præget af sammenligninger, konkurrence og et mantra om, at du er, hvad du præsterer.” Politiken, 11. juni.
Iversen, O.S., Dindler, C. & Smith, R.C. (2019). En designtilgang til teknologiforståelse. København: Dafolo.
Kompetencemål for undervisningsfaget fransk (2015). Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen. BEK nr. 1068 08/09/2015.
Lund, K. (1999). Er kommunikativ undervisning kommunikativ? Sprogforum, 5(14), 26-33.
Lund, K. (2019). Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (3. udg.) (s. 129-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Meyer, B. (2019). Digitalisering i sprogfagene – et forskningsbaseret praksisperspektiv. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 2 (3. udg.) (s. 21-34). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Pedersen, M. S. (2019). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 2 (3. udg.) (s. 55-78). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Skaalvik, E.M. (2007). Selvopfattelse og motivation – om betydningen af selvopfattelse i teorier om motivation. Kvan, 27(78), 44-53.
Stricker-Nielsen, M. (2019). Elevers deltagelse i franskundervisningen. Bachelorprojekt. København: Institut for Læreruddannelse, Københavns Professionshøjskole. Studieordning (2019-20).
Læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole. Lokaliseret d. 20. marts 2020 på ucc.dk/sites/default/files/studieordning_lu_kp_del_3_modul_og_kursusbeskrivelser_1.pdf
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.