Innovativ brug af it i sprogfagene
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128133Nøgleord:
Innovation, IT, SprogfagResumé
Resumé
Referencer
Beauchamp, G., Burden, K. & Abbinett, E. (2015). Teachers learning to use the iPad in Scotland and Wales: a new model of professional development. Journal of Education for Teaching, 41(2), 161-179.
Bolter, J.D. & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding new media. Cambridge: MIT Press.
Burden, K., Hopkins, P., Male, T., Martin, T. & Trala, C. (2012). iPad Scotland evaluation. Hull: University of Hull.
Darsø, L. (2012). Innovationspædagogik – fremtidens læring. Kvan, Tidsskrift for læreruddannelse og skole, 32(92), 18-29.
Hammershøj, L.G. (2012). Kreativitet og innovation for dannelsens eller nyttens skyld? Kvan, Tidsskrift for læreruddannelse og skole, 32(92), 7-17.
Jahnke, I. & Kumar, S. (2014). Digital didactical designs: Teachers’ integration of iPads for learningcentered processes. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 30(3), 81-88.
Kongsgården, P. & Krumsvik, R. J. (2016). Use of tablets in primary and secondary school – a case study. Nordic Journal of Digital Literacy, 11(4), 248-273.
McCormick, R. & Scrimshaw, P. (2001). Information and communications technology, knowledge and pedagogy. Education, Communication and Information, 1(1), 37-57.
Meyer, B. (2013a). Changing teachers practices from within classrooms: IPads as mediators for change. I: McBride, R. & Searson, M. (red.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (s. 3747-3756). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education.
Meyer, B. (2013b). Tablets in the classroom: Improvisational rhythms and change through bricolage. I: Sampson, D.G., Spector, J.M. & Ifenthaler, D. (red.), Proceedings, International Conference on Cognition and Exploratory learning in the Digital Age. Fort Worth, TX: IADIS.
Puentedura, R. (2011). SAMR model. Technology is learning. http://sites.google.com/a/msad60.org/technology-is-learning/samrmodel.
Schön, D.A. (2001). Den reflekterende praktiker. Hvordan professionelle tænker, når de arbejder. Pædagogiske linjer. Aarhus: Klim.
Sørensen, B.H., Audon, L. & Levinsen, K.T. (2010). Skole 2.0. Didaktiske bidrag. Aarhus: Klim.
Undervisningsministeriet (2014). Fælles Mål – engelsk. København: Undervisningsministeriet.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.