Sprogenes status på DPU

Forfattere

  • Karen Lund
  • Bente Meyer

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v15i45.114052

Resumé

På DPU har vi nu et lille håb om at sprogfagene igen kommer på landkortet. I de forløbne 10-15 år har sprogfagene på DPU været for nedadgående – en tendens der startede i 1990’erne og blev cementeret med dannelsen af DPU i 2000, hvor Dan- marks Lærerhøjskoles orientering omkring folkeskolens fag og fagdidaktikken blev marginaliseret til fordel for nye institutter med fokus på pædagogisk antropologi, filosofi, sociologi, psykologi og curriculumforskning. (...)

Downloads

Publiceret

2009-08-01

Citation/Eksport

Lund, K., & Meyer, B. (2009). Sprogenes status på DPU. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 15(45), 16–20. https://doi.org/10.7146/spr.v15i45.114052