Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen – nye udfordringer for læreren

Forfattere

  • Bente Meyer

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v12i38.114598

Resumé

De nye medier har øget vores muligheder for uformel kontakt med fremmedsprog. Det er oplagt, at engelsk her indtager en førerposition, men kontakten med andre sprog, der er relevante for skolen, er også blevet større. Dette skyldes ikke mindst, at store mængder sprogligt materiale i autentiske formater ligger tilgængelige på inter- nettet, materiale som eleverne støder på, når de anvender medierne i deres fritid, eller når de bruger computeren i skolen. Internetbaseret materiale fungerer i denne forstand i stigende grad som et supplement eller et reelt alternativ til det eksisterende lærebogsmateriale i sprogundervisningen.

Downloads

Publiceret

2006-12-01

Citation/Eksport

Meyer, B. (2006). Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen – nye udfordringer for læreren. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 12(38), 16–22. https://doi.org/10.7146/spr.v12i38.114598