Nr. 4 (2025)
Nyeste
Arkiver
Indsendelser
Meddelelser
Søg
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Registrér
Log på
Registrér
Log på
Publiceret oktober 20, 2025
Nr. 4 (2025)
Hele nummeret
PDF
Fra redaktionen
Fra redaktøren: Naturfagsundervisning i en intensiveret medievirkelighed – mellem mediepanik og cyberoptimisme
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163134
PDF
Artikler
Emilie Gertz
Hvordan unge kvinder oplever, at køn spiller ind i læring af naturvidenskab og matematik på STX
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.161375
PDF
Natasha Sterup, Anders Gersdorff Toft, Mette Hjelmborg
“Det er et privilegium” – om forsker-praktiker-samarbejde
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.162673
PDF
Dorte Moeskær Larsen, Ane Møller Svendsen, Simon Michael Rosenberg Petri, Chunfang Zhou
AI i matematikundervisningen på gymnasiet: Lærernes oplevelser og elevernes praksis
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163230
PDF
Temabidrag
Thomas Ziegler Larsen
Tilsigtet deceleration som didaktisk strategi
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163135
PDF
Tine Ejdrup, Marianne Erneberg, Michael Jes Vogt, Nanna Villumsen
Fra prompt til praksis: Teknologisk dannelse og generativ AI på læreruddannelsen
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163136
PDF
Stine Eiersholt, Jesper Steenberg
Skolen som ny demokratisk arena : En modvægt til tidens digitale flodbølge af polariserende påvirkning
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.137827
PDF
Marianne Riis, Morten Walsted, Jens Dræby, Jeppe Egendal, Marianne Georgsen
ATOM-modellen som dialogværktøj om god brug af AI i en medialiseret erhvervsskolehverdag
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.159626
PDF
Aktuel analyse
Mikkel Bohm, Dorte Salomonsen
Halter Danmark bagud? En analyse af de nordiske STEM‑strategier
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.160392
PDF
Kommentarer
Mette Lindorff Hejn
Fra at vide til at undre sig – elevernes vej til at føle sig kompetente i natur og teknologi
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163228
PDF
Sanne Schnell Nielsen, Lars Sejersgård Jakobsen
Formative, stilladserende spørgsmål : En vej til elevernes forståelse af naturfagenes særkende og oplevelse af mestring
https://doi.org/10.7146/mona.v25i4.163229
PDF
×
Brugernavn
*
Obligatorisk
Adgangskode
*
Obligatorisk
Har du glemt din adgangskode?
Forbliv logget ind
Login
Ingen konto?
Registrer her