Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste 10 år?

  • Nina Waaddegaard
  • Jan Sølberg

Resumé

Denne artikel præsenterer de væsentligste resultater af en omfattende kortlægning af engineering (og lignende) indsatser i den danske grundskole gennem de sidste ti år. I artiklen anlægges et bredt perspektiv på hvordan engineering kan forstås i en dansk sammenhæng. I alt 582 indsatser indgik i undersøgelsen, og 32 af disse blev analyseret grundigt for gennemgående tematikker. Artiklen fokuserer på udvalgte resultater fra kortlægningen som er opdelt i afsnit der beskriver hvordan engineering berører henholdsvis elever og lærere. Artiklen indeholder desuden konkrete anbefalinger til naturfagslærere og projektmagere der beskæftiger sig med engineering.

Publiceret
2019-06-07
Citation/Eksport
Waaddegaard, N., & Sølberg, J. (2019). Hvad ved vi om indsatser inden for engineering i den danske grundskole gennem de sidste 10 år?. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2019(2), 17. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/114696
Sektion
Artikler