»Det er svært at tro på, at man ikke kan forbedre sig«. Potentialer og dilemmaer i udvikling af professionel underviserkompetence

Authors

  • Lone Krogh PUC, Aalborg Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5658

Abstract

Artiklen har afsæt i betingelser og vilkår for udvikling og organisering af universitetspædagogisk efteruddannelse. Aktuelle samfundsmæssige og uddannelsespolitiske udviklingstendenser diskuteres som centrale vilkår for universiteterne og underviserne. Der er tale om betingelser og vilkår, som også har betydning for mange underviseres måde at forholde sig til pædagogisk efteruddannelse på. Adjunktpædagogikum ved Aalborg Universitet beskrives som eksempel på, hvorledes udviklingen og undervisernes vilkår kan indtænkes i organiseringen og struktureringen af adjunktpædagogikum sammen med nyere viden om undervisnings- og læringsteori.

Downloads

Published

2006-11-01

How to Cite

Krogh, L. (2006). »Det er svært at tro på, at man ikke kan forbedre sig«. Potentialer og dilemmaer i udvikling af professionel underviserkompetence. The Danish Journal of Higher Education, 1(2), 28–35. https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5658