Vejledning – mellem magt og afmagt

Forfattere

  • Gerd Christensen Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Afdelingen for Pædagogik, Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5613

Resumé

Nærværende artikel er en empirisk funderet diskussion af vejlederens rolle og funktion i projektarbejdet, sådan som det praktiseres på to videregående uddannelser. Da der ikke eksisterer generelle normer for god vejledningspraksis, er det særligt interessant at lytte til, hvordan de studerende definerer dette. I artiklen defineres ‘den gode vejleder’ ud fra de studerendes fortællinger om, hvordan ‘den dårlige vejleder’ dominerer eller overlader de studerende til sig selv. At vejlederen samtidig er bedømmer af projektet illustrerer, at vejlederen eksisterer i et felt mellem magt og afmagt.

Downloads

Publiceret

2008-05-01

Citation/Eksport

Christensen, G. (2008). Vejledning – mellem magt og afmagt. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 3(5), 4–9. https://doi.org/10.7146/dut.v3i5.5613