Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
VIA
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 37 (2023): Professionsperspektiver
Vol. 19 No. 37 (2023): Professionsperspektiver
Published:
2024-04-29
Full Issue
pdf (Dansk)
Temaartikler
Hvilken rolle skal forskning og udvikling spille for professionsuddannelserne?
Kaare Aagaard
6-17
pdf (Dansk)
Vold som udtryksform i fagprofessionel praksis
Marie Østergaard Møller
18-29
pdf (Dansk)
At blive rektor i gymnasiet
– når arv og arving finder hinanden
Lars Frode Frederiksen, Jakob Ditlev Bøje
30-41
pdf (Dansk)
Strukturelle forhold kan være med til at nuancere forståelsen af velfærdsprofessionelles problematikker
Peter Østergaard Andersen
42-51
pdf (Dansk)
Dannelse – skitse til en rekonstrueret dannelsesfilosofi
Johannes Adamsen
52-63
pdf (Dansk)
Børns (mis)trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem
– et integrativt litteraturreview i en skandinavisk kontekst
Anne Marie Villumsen, Mette Molbæk, Anette Boye Koch
64-77
pdf (Dansk)
Åndsvidenskabelig pædagogik
En strømning i pædagogikkens historie, der blev belyst med mørkelygten
Frederik Pio
78-85
pdf (Dansk)
Bidrag til velfærdsracismens teoretiske konstruktion
Marta Padovan-Özdemir, Trine Øland
86-95
pdf (Dansk)
Hvad skal vi bruge videnskabsteori til?
Om videnskabsteori på professionsuddannelser
Niels Henrik Krause-Jensen, Brian Benjamin Hansen
96-107
pdf (Dansk)
Trivselsmålinger i folkeskolen
Skal alle elever være lykkelige?
Finn Wiedemann
108-117
pdf (Dansk)
En overset professionsteoretiker
Sigmund Freud
Brian Benjamin Hansen
118-123
pdf (Dansk)
En klassiker genlæst
Hannah Arendt: Menneskets vilkår
Anne Meulengracht
124-129
pdf (Dansk)
Anmeldelser
Rikke Lawsen og Henrik Stockfleth Olsen: Parat til ledelse
Lars Frode Frederiksen
130-133
pdf (Dansk)
Alexander von Oettingen & Dorthe Boe Danbjørg (red.): Pissedårlig sygepleje
Vibeke Røn Noer
134-137
pdf (Dansk)
Anders Dræby: Visdommens rum
Johannes Adamsen
138-141
pdf (Dansk)
H. Bundgaard & A.L. Dalsgård: Etnografisk tekst
Om at forstå verden gennem skrift
Thomas Dam, Anders Wind Hansen, Jonas Rosenvinge Damsgaard, Malene Tolbøll Andersen
142-145
pdf (Dansk)
Helene Thise & Katja Vilien: Broen til fagsproget i ungdomsuddannelserne
Mikkel Stausbøll
146-149
pdf (Dansk)
Ph.d.-præsentationer
Legende tværprofessionelle uddannelser
Designbaserede undersøgelser af sprog og samarbejde om legende tilgange til læring
Kim Holflod
150-153
pdf (Dansk)
Karrierelæring, vejledning og profession
Et studie af udviklingen af uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledningen i udskolingen med udgangspunkt i forsknings- og udviklingsprojektet “Udsyn i udskolingen”
Bo Klindt Poulsen
154-157
pdf (Dansk)
Struggling with eating when receiving high-emetogenic chemotherapy
Experiences of adolescents and young adults with cancer and their next-of-kin – a phenomenological study
Marie Ernst Christensen
158-160
pdf (Dansk)
Language
Dansk
English
Current Issue