Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Tidsskrift for Professionsstudier
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
VIA
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 19 Nr. 37 (2023): Professionsperspektiver
Årg. 19 Nr. 37 (2023): Professionsperspektiver
Publiceret:
2024-04-29
Hele nummeret
pdf
Temaartikler
Hvilken rolle skal forskning og udvikling spille for professionsuddannelserne?
Kaare Aagaard
6-17
pdf
Vold som udtryksform i fagprofessionel praksis
Marie Østergaard Møller
18-29
pdf
At blive rektor i gymnasiet
– når arv og arving finder hinanden
Lars Frode Frederiksen, Jakob Ditlev Bøje
30-41
pdf
Strukturelle forhold kan være med til at nuancere forståelsen af velfærdsprofessionelles problematikker
Peter Østergaard Andersen
42-51
pdf
Dannelse – skitse til en rekonstrueret dannelsesfilosofi
Johannes Adamsen
52-63
pdf
Børns (mis)trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem
– et integrativt litteraturreview i en skandinavisk kontekst
Anne Marie Villumsen, Mette Molbæk, Anette Boye Koch
64-77
pdf
Åndsvidenskabelig pædagogik
En strømning i pædagogikkens historie, der blev belyst med mørkelygten
Frederik Pio
78-85
pdf
Bidrag til velfærdsracismens teoretiske konstruktion
Marta Padovan-Özdemir, Trine Øland
86-95
pdf
Hvad skal vi bruge videnskabsteori til?
Om videnskabsteori på professionsuddannelser
Niels Henrik Krause-Jensen, Brian Benjamin Hansen
96-107
pdf
Trivselsmålinger i folkeskolen
Skal alle elever være lykkelige?
Finn Wiedemann
108-117
pdf
En overset professionsteoretiker
Sigmund Freud
Brian Benjamin Hansen
118-123
pdf
En klassiker genlæst
Hannah Arendt: Menneskets vilkår
Anne Meulengracht
124-129
pdf
Anmeldelser
Rikke Lawsen og Henrik Stockfleth Olsen: Parat til ledelse
Lars Frode Frederiksen
130-133
pdf
Alexander von Oettingen & Dorthe Boe Danbjørg (red.): Pissedårlig sygepleje
Vibeke Røn Noer
134-137
pdf
Anders Dræby: Visdommens rum
Johannes Adamsen
138-141
pdf
H. Bundgaard & A.L. Dalsgård: Etnografisk tekst
Om at forstå verden gennem skrift
Thomas Dam, Anders Wind Hansen, Jonas Rosenvinge Damsgaard, Malene Tolbøll Andersen
142-145
pdf
Helene Thise & Katja Vilien: Broen til fagsproget i ungdomsuddannelserne
Mikkel Stausbøll
146-149
pdf
Ph.d.-præsentationer
Legende tværprofessionelle uddannelser
Designbaserede undersøgelser af sprog og samarbejde om legende tilgange til læring
Kim Holflod
150-153
pdf
Karrierelæring, vejledning og profession
Et studie af udviklingen af uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledningen i udskolingen med udgangspunkt i forsknings- og udviklingsprojektet “Udsyn i udskolingen”
Bo Klindt Poulsen
154-157
pdf
Struggling with eating when receiving high-emetogenic chemotherapy
Experiences of adolescents and young adults with cancer and their next-of-kin – a phenomenological study
Marie Ernst Christensen
158-160
pdf
Sprog
Dansk
English
Nyeste nummer