En Cyklus-Task-Chunks-tilgang
lærer- og elevperspektiver
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i76.138179References
Aguado, K. (2012). Progression, Erwerbssequenzen und Chunks. Zur Lehr- und Lernbarkeit von Grammatik im Fremdsprachenunterricht. AkDaF Rundbrief, 64.
Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A.K.S., Schepers, C. & Vinther, P. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.
Pedersen, M.S. (2019). Taskbaseret kommunikativ sprogundervisning. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring (3. udg., bind 2, s. 55-78). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Slåttvik, A.B, Daugaard, L.M. & Jakobsen, A.S. (2020). Kvalitetsudvikling, brobygning og videreudvikling – en behovsundersøgelse i faget engelsk på tværs af uddannelsessystemet. Rapport. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.
Svarstad, L.K., von Holst-Pedersen, J., Watson, C., Appel, H.B. & Löbl, S.K. (2022). Motivation for fremmedsprog og FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling: et tværsprogligt projekt, der udvikler elevernes sproglige og interkulturelle læring. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog og Københavns Professionshøjskole.
Verstraete-Hansen, L. & Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Kvalitetsudvikling og efteruddannelses i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk. Rapport. Et projekt støttet af det Nationale Center for Fremmedsprog.
von Holst-Pedersen, J. (2018). Chunks – et stillads for sproglig udvikling. I: Daryai-Hansen, P. m.fl. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik (s. 83-100). København: Hans Reitzels Forlag.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.