A refugee is a refugee is a refugee

Authors

  • Bergthóra Kristjánsdóttir

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136071

References

Børne- og Undervisningsministeriet (2022a). Lov om kommunale særlige grundskoler for børn og unge, der er fordrevet fra Ukraine. Lokaliseret d. 4. juli 2022 på retsinformation.dk/eli/lta/2022/691.

Børne- og Undervisningsministeriet (2022b). Spørgsmål og svar om situationen i Ukraine. Lokaliseret d. 4. juli 2022 på uvm.dk/aktuelt/ifokus/

ukraine/spoergsmaal-ogsvar/grundskolen.

Folkeskoleloven (2021). Bekendtgørelse af lov om folkeskolen. Lokaliseret d. 4. juli 2022 på retsinformation.dk/eli/lta/2021/1887.

Folketinget (2016). L 190 om kommunale særlige tilbud om grundskoleundervisning til visse udenlandske børn og unge. Lokaliseret d. 4. juli 2022 på ft.dk/ripdf/samling/20151/lovforslag/l190/20151_l190_som_vedtaget.pdf.

Koselleck, R. (2007). Begreber, tid og erfaring. København: Hans Reitzels Forlag.

Regeringen & KL (2016). Bedre rammer for at modtage og integrere flygtninge. Lokaliseret 4. juli 2022 på altinget.dk/misc/aftaletekst_bedre%20rammer%20for%20at%20modtage%20og%20integrere%20flygtninge.pdf.

TrygFondens Børneforskningscenter m.fl. (2020). Effects of busing on test scores and the wellbeing of bilingual pupils: Resources matter. Redigeret af Anna Piil Damm, Helena Skyt Nielsen, Elena Mattana og Benedicte Rouland. Lokaliseret d. 27. januar 2021 på childresearch.au.dk/fileadmin/childresearch/dokumenter/ECONAU_WP_2020-03_Damm_Mattana_Rouland_Nielsen.pdf.

Undervisningsministeriet (2017). Organisering af folkeskolens undervisning af tosprogede elever – en vejledning. Lokaliseret d. 4. juli 2022 på uvm.dk/-/media/filer/uvm/udd/folke/pdf17/mar/170322-organisering-affolkeskolens-undervisning-aftosprogede-elever-en-vejledningmarts-

-ny.pdf.

Downloads

Published

2023-02-20

How to Cite

Kristjánsdóttir, B. (2023). A refugee is a refugee is a refugee. Sprogforum, 28(75), 5. https://doi.org/10.7146/spr.v28i75.136071

Issue

Section

Kronikken

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2