Engelsk i udeskole

– en praktiskmusisk tilgang

Authors

  • Anja Bols Slåttvik Nørre Nissum, VIAUC

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128132

Keywords:

Engelsk, Praktiskmusisk

Abstract

Resumé

Author Biography

Anja Bols Slåttvik, Nørre Nissum, VIAUC

MA i dansk som andetsprog, lektor
Læreruddannelsen og hf

References

Barfod, K. & Slåttvik, A. (2017). Teaching English outside the classroom. Pathways, 30(1), 5-9.

Becker, C., Lauterbach, G., Spengler, S., Dettweiler, U. & Mess, F. (5. maj 2017). Effects of regular classes in outdoor education settings. A systematic review on students’ learning, social and health dimensions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(5), 1-20.

Bentsen, P. & Jensen, F. (2012). The nature of udeskole: outdoor learning theory and practice in Danish schools. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 12(3), 199-219.

Ejbye-Ernst, N., Barfod, K. & Bentsen, P. (2017). Udeskoledidaktik. For lærere og pædagoger. København: Hans Reitzels Forlag.

Frandsen, G. & Kristiansen, T. (2006). First Choice for femte – Pupil’s Book. København: Gyldendal.

Herholdt, L. (2003). Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster (2. udg.). København: DPU Forlag.

Hermann, H.A. (2018). Niveauforskelle i engelsk udfordrer lærerne. Folkeskolen nr. 3, https://www.folkeskolen. dk/625699/niveauforskelle-iengelsk-udfordrer-laererne.

Johansson, B. & Ring, A.S. (2015). Lad sproget bære. Genrepædagogik i praksis (2. udg.). København: Akademisk Forlag.

Jordet, A.N. (2010). Klasserommet utenfor – tilpasset opplæring i et utvidet læringsrom. Oslo: Cappelen Akademisk.

Jordet, A.N. (2011). Uteskole – en del av skolens utvidede læringsrom. Skoven i skolen og udeskole.dk, http://www.skoven-i-skolen.dk/ content/uteskole-%E2%80%93-en-del-av-skolens-utvidedel%C3%A6ringsrom.

Lund, K. (2015). Fokus på sprog. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring (s. 87-127). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Slåttvik, A. (2017). Sprogundervisning i udeskole. I: Ejbye-Ernst, N., Barfod, K. & Bentsen, P. (red.), Udeskoledidaktik. For lærere og pædagoger (s. 209-223). København: Hans Reitzels Forlag.

Waite, S., Bølling, M. & Bentsen, P. (2015). Comparing apples and pears? A conceptual framework for understanding forms of outdoor learning through comparison of English forest schools and Danish udeskole. Environmental Education Research, 22(6), 868-892.

Downloads

Published

2022-03-07

How to Cite

Bols Slåttvik, A. (2022). Engelsk i udeskole : – en praktiskmusisk tilgang. Sprogforum, 24(67), 43–50. https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128132