En diskursiv tilgang til grammatikundervisning på BA-uddannelsen i spansk

Forfattere

  • Susana S. Fernández

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114578

Resumé

I denne artikel vil jeg beskrive en ny tilgang til grammatikundervisningen, som anvendes på BA-uddannelsen i spansk på Aarhus Universitet. Denne tilgang, som sætter fokus på det diskursive og inddrager en tekst-dimension som forudsætning for undervisningen i grammatik, er udviklet i forlængelse af den nye studieordning, der trådte i kraft i efteråret 2005. Ud over at beskrive vores diskursbaserede gramma- tikprogram vil jeg argumentere for, hvordan en sådan tilgang til grammatikunder- visningen kan bidrage til en sammenkobling af sprog og kultur på fremmedsprogs- studier samt lette de studerendes læring ved at skabe et helhedsbillede, som ellers er svært at opnå ved det mere traditionelle, sætnings-orienterede syn på gramma- tik. (...)

Downloads

Publiceret

2007-05-01

Citation/Eksport

Fernández, S. S. (2007). En diskursiv tilgang til grammatikundervisning på BA-uddannelsen i spansk. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 13(39), 18–22. https://doi.org/10.7146/spr.v13i39.114578