FN’s Verdensmål i et projektorienteret forløb i faget engelsk på læreruddannelsen

Forfattere

  • Karen Lassen Bruntt
  • Nanna Jørgensen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131867

Referencer

Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.

Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Engelsk fælles mål. Lokaliseret d. 30. april 2020 på https://emu.dk/sites/default/files/2020-09/GSK_FællesMål_Engelsk.pdf.

Lund, K. (2019). Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (3. udg.) (s. 129-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Maley, A. & Peachey, N. (red.) (2017). Integrating global issues in the creative english language classroom. London: British Council.

PBL-model fra Teaching in the 21st century. Lokaliseret d. 30. januar 2020 på https://www.teach21.us/projectbased-learning.html#.

Risager, K. (2012). Verdensborgeren i sprog- og kulturpædagogikken. Sprogforum, 55, 14-20.

Stoller, F.L. (2002). Project work: A means to promote language and content. I: Richards, J.C. & Renandya, W.A. (red.), Methodology in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Downloads

Publiceret

2020-12-01

Citation/Eksport

Lassen Bruntt, K., & Jørgensen, N. (2020). FN’s Verdensmål i et projektorienteret forløb i faget engelsk på læreruddannelsen. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(71). https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131867