FN’s Verdensmål i et projektorienteret forløb i faget engelsk på læreruddannelsen
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131867Referencer
Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019). Engelsk fælles mål. Lokaliseret d. 30. april 2020 på https://emu.dk/sites/default/files/2020-09/GSK_FællesMål_Engelsk.pdf.
Lund, K. (2019). Fokus på sproglæring og pædagogiske implikationer for undervisningen. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (3. udg.) (s. 129-167). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Maley, A. & Peachey, N. (red.) (2017). Integrating global issues in the creative english language classroom. London: British Council.
PBL-model fra Teaching in the 21st century. Lokaliseret d. 30. januar 2020 på https://www.teach21.us/projectbased-learning.html#.
Risager, K. (2012). Verdensborgeren i sprog- og kulturpædagogikken. Sprogforum, 55, 14-20.
Stoller, F.L. (2002). Project work: A means to promote language and content. I: Richards, J.C. & Renandya, W.A. (red.), Methodology in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.