Uddannelse af kritiske verdensborgere – FN’s Verdensmål i alle sprogfag
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131857Referencer
Bardales, D. & Arenas, P. (2015). Die Welt, wie wir sie uns wünschen. Global Movement for Children of Latin America and Caribbean. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org.
Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.
De Heer, M. (2016). The planet and the 17 goals. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://www.margreetdeheer.com/eng/imgs/GlobalGoals.pdf.
Farr, E., Rohde, L. & Smidt, L. (2009). Klædt på til verden. En håndbog til undervisere om interkulturel kompetence. København: Geografforlaget.
Freire, P. & Macedo, D.P. (1995). A dialogue: Culture, language, and race. Harvard Educational Review, 65(3), 377-403.
Globales Lernen. Lokaliseret d. 24.01.2020 på https://www.globaleslernen.de/de/fokusthemen/fokus-sustainabledevelopment-goals-sdg/bildungsmaterialien?page=3.
Guilherme, M. (2002). Critical citizens for an intercultural world: Foreign language education as cultural politics. Clevedon: Multilingual Matters.
Klafki, W. (2001). Dannelsesteori og didaktik – nye studier. Oversat af Bjørn Christensen fra Neue Studien zur Bildungstheorie und didaktik, 5. oplag, 1996. Aarhus: Klim.
Le club du livre. Lokaliseret d. 28.01.2020 på https://www.un.org/sustainabledevelopment/fr/sdgbookclub/.
Liddicoat, A.J. & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. Chichester: Wiley/Blackwell.
Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
The world’s largest lesson, engelske version. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org/.
The world’s largest lesson, franske version, udviklingsmål 1. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org/fr/global-goals/no-poverty/.
Verdenstimen. http://verdenstimen.dk.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.