Uddannelse af kritiske verdensborgere – FN’s Verdensmål i alle sprogfag

Forfattere

  • Lone K. Svarstad
  • Karen Risager

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131857

Referencer

Bardales, D. & Arenas, P. (2015). Die Welt, wie wir sie uns wünschen. Global Movement for Children of Latin America and Caribbean. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org.

Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.

De Heer, M. (2016). The planet and the 17 goals. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://www.margreetdeheer.com/eng/imgs/GlobalGoals.pdf.

Farr, E., Rohde, L. & Smidt, L. (2009). Klædt på til verden. En håndbog til undervisere om interkulturel kompetence. København: Geografforlaget.

Freire, P. & Macedo, D.P. (1995). A dialogue: Culture, language, and race. Harvard Educational Review, 65(3), 377-403.

Globales Lernen. Lokaliseret d. 24.01.2020 på https://www.globaleslernen.de/de/fokusthemen/fokus-sustainabledevelopment-goals-sdg/bildungsmaterialien?page=3.

Guilherme, M. (2002). Critical citizens for an intercultural world: Foreign language education as cultural politics. Clevedon: Multilingual Matters.

Klafki, W. (2001). Dannelsesteori og didaktik – nye studier. Oversat af Bjørn Christensen fra Neue Studien zur Bildungstheorie und didaktik, 5. oplag, 1996. Aarhus: Klim.

Le club du livre. Lokaliseret d. 28.01.2020 på https://www.un.org/sustainabledevelopment/fr/sdgbookclub/.

Liddicoat, A.J. & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. Chichester: Wiley/Blackwell.

Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

The world’s largest lesson, engelske version. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org/.

The world’s largest lesson, franske version, udviklingsmål 1. Lokaliseret d. 23.01.2020 på http://worldslargestlesson.globalgoals.org/fr/global-goals/no-poverty/.

Verdenstimen. http://verdenstimen.dk.

Downloads

Publiceret

2020-12-01

Citation/Eksport

Svarstad, L. K., & Risager, K. (2020). Uddannelse af kritiske verdensborgere – FN’s Verdensmål i alle sprogfag. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(71). https://doi.org/10.7146/spr.v26i71.131857