Engelsk i udeskole
– en praktiskmusisk tilgang
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i67.128132Nøgleord:
Engelsk, PraktiskmusiskResumé
Resumé
Referencer
Barfod, K. & Slåttvik, A. (2017). Teaching English outside the classroom. Pathways, 30(1), 5-9.
Becker, C., Lauterbach, G., Spengler, S., Dettweiler, U. & Mess, F. (5. maj 2017). Effects of regular classes in outdoor education settings. A systematic review on students’ learning, social and health dimensions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(5), 1-20.
Bentsen, P. & Jensen, F. (2012). The nature of udeskole: outdoor learning theory and practice in Danish schools. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, 12(3), 199-219.
Ejbye-Ernst, N., Barfod, K. & Bentsen, P. (2017). Udeskoledidaktik. For lærere og pædagoger. København: Hans Reitzels Forlag.
Frandsen, G. & Kristiansen, T. (2006). First Choice for femte – Pupil’s Book. København: Gyldendal.
Herholdt, L. (2003). Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster (2. udg.). København: DPU Forlag.
Hermann, H.A. (2018). Niveauforskelle i engelsk udfordrer lærerne. Folkeskolen nr. 3, https://www.folkeskolen. dk/625699/niveauforskelle-iengelsk-udfordrer-laererne.
Johansson, B. & Ring, A.S. (2015). Lad sproget bære. Genrepædagogik i praksis (2. udg.). København: Akademisk Forlag.
Jordet, A.N. (2010). Klasserommet utenfor – tilpasset opplæring i et utvidet læringsrom. Oslo: Cappelen Akademisk.
Jordet, A.N. (2011). Uteskole – en del av skolens utvidede læringsrom. Skoven i skolen og udeskole.dk, http://www.skoven-i-skolen.dk/ content/uteskole-%E2%80%93-en-del-av-skolens-utvidedel%C3%A6ringsrom.
Lund, K. (2015). Fokus på sprog. I: Gregersen, A.S. (red.), Sprogfag i forandring (s. 87-127). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Slåttvik, A. (2017). Sprogundervisning i udeskole. I: Ejbye-Ernst, N., Barfod, K. & Bentsen, P. (red.), Udeskoledidaktik. For lærere og pædagoger (s. 209-223). København: Hans Reitzels Forlag.
Waite, S., Bølling, M. & Bentsen, P. (2015). Comparing apples and pears? A conceptual framework for understanding forms of outdoor learning through comparison of English forest schools and Danish udeskole. Environmental Education Research, 22(6), 868-892.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.