Temanyt 66

Sproget på arbejde

Forfattere

  • Sprogpædagogisk Informationscenter AU Library

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128122

Referencer

Al-Mahrooqi, R. & Denman, C. (2015). Bridging the gap between education and employment: English language instruction in EFL contexts. Bern: Peter Lang.

Arnfast, J. S. (2006). Sproget galt i halsen?: Aktuel forskning i dansk som andetsprog. København: Københavns Universitet.

Asmuss, B. & Steensig, J. (red.) (2003). Samtalen på arbejde: Konversationsanalyse og kompetenceudvikling. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Bartosch, R. & Grimm, S. (2014). Teaching environments: Ecocritical encounters. Frankfurt am Main: Peter Lang.

Bayley, R. & Schecter, S. (2003). Language socialization in bilingual and multilingual societies: Edited by Robert Bayley and Sandra R. Schecter. Clevedon: Multilingual Matters.

Benson, P. & Nunan, D. (2005). Learners’ stories: Difference and diversity in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Comings, J., Garner, B. & Smith, C. (2007). Connecting research, policy, and practice. Mahwah, N. J.: Routledge.

Danmarks Evalueringsinstitut (2015). Danskuddannelserne til voksne udlændinge: Sprogcentrenes arbejde med at kvalificere kursisterne til beskæftigelse, uddannelse og medborgerskab. København: Danmarks Evalueringsinstitut.

Frederiksen, K., Sonne Jakobsen, K., Pedersen, M. S. & Risager, K. (2006). Second language at work. (IRIS Centre for Language and Centre for Pedagogy). Roskilde: Roskilde Universitetscenter.

Frederiksen, P. R., Fenger, M. & Boel, M. (2010). Evaluering af puljen forstærket beskæftigelsesindsats: Resultater og metoder i integrationsministeriets satspulje for familiesammenførte samt flygtninge og indvandrerkvinder. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Grove Ditlevsen, M. (2007). Sprog på arbejde: Kommunikation i faglige tekster (2. udg.). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Hernández-Gantes, V. M., & Blank, W. E. (2009). Teaching English language learners in career and technical education programs. New York: Routledge.

Integrationsministeriet, & NIRAS Konsulenterne (2009). Evaluering af puljen “grundkursus i arbejdsmarkedsdansk – pulje til ny fleksibel beskæftigelsesrettet danskundervisning”: Slutrapport. (Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration). København: Danmarks Evalueringsinstitut.

Kalaja, P., Ferreira, A. M., Aro, M. & Ruohotie-Lyhty, M. (2015). Beliefs, agency and identity in foreign language learning and teaching. New York: Palgrave Macmillan.

Kindenberg, B. (2016). Flerspråkighet som resurs: Symposium 2015. Stockholm: Liber.

Kramsch, C. J. (2002). Language acquisition and language socialization: Ecological perspectives. London: Continuum.

Liberg, C., Säljö, R., Bagga-Gupta, S. & Evaldsson, A. (2013). Literacypraktiker i och utanför skolan. Malmö: Gleerups.

Lidgren, L. & Mac-Donald, V. (2015). Låt språket bära: Genrepedagogik i praktiken: Studiehandledning. Stockholm: Hallgren & Fallgren.

Lund, K. & Bertelsen, E. (2008). Fra studieprøven til de videregående uddannelser: En undersøgelse af de nødvendige og tilstrækkelige kompetencer. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Lund, K., Bertelsen, E. & Søgaard Sørensen, M. (2006). Muligheder og barrierer: En undersøgelse af overgangen mellem sprogcentre og erhvervsrettede uddannelser. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Mackus, N. & Möhring, J. (2014). Wege für Bildung, Beruf und Gesellschaft – mit Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: 38. Jahrestagung des Fachverbandes Deutsch als Fremdsprache an der Universität Leipzig 2011. Göttingen: Universitatsverlag Göttingen.

Nunan, D. & Richards, J. C. (2015). Language learning beyond the classroom. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.

Olofsson, G. (2012). English at work: For speakers of Swedish. Stockholm: Prodicta.

Otten, S., Zee, K. & Brewer, M. B. (2014). Towards inclusive organizations: Determinants of successful diversity management at work. New York: Psychology Press.

Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget: Arbejde, livshistorie og sproglæring. København: Ministeriet for Flygtninge Indvandrere og Integration.

Simpson, J. & Whiteside, A. (2015). Adult language education and migration: Challenging agendas in policy and practice. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge.

Suárez-Orozco, M. M. (2007). Learning in the global era: International perspectives on globalization and education. Berkeley: The University of California Press.

Säljö, R. (2010). Lärande i praktiken: Ett sociokulturellt perspektiv. Stockholm: Norstedts.

Tranekjær, L. (2015). Interactional categorization and gatekeeping: Institutional encounters with otherness. Bristol: Multilingual Matters.

Øhrstrøm, C. (2010). I was less scared to bungy jump than to speak this language: En kvalitativ undersøgelse af voksne indlæreres motivation for at lære dansk. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Øhrstrøm, C. (2015). L2 listening at work: A qualitative study of international employees’ experiences with understanding Danish as a second language. Ph.d.-afhandling. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Østergaard Nielsen, G., Pedersen, M. S. & Lund, K. (2003). Individuelle læringsplaner og kollektive læringsrum – en vejledning. København: Integrationsministeriet.

Yderligere filer

Publiceret

2018-12-12

Citation/Eksport

Informationscenter, S. (2018). Temanyt 66 : Sproget på arbejde. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 24(66), 103–104. https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128122

Nummer

Sektion

Temanyt og andet nyt