Temanyt 66
Sproget på arbejde
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v24i66.128122Referencer
Al-Mahrooqi, R. & Denman, C. (2015). Bridging the gap between education and employment: English language instruction in EFL contexts. Bern: Peter Lang.
Arnfast, J. S. (2006). Sproget galt i halsen?: Aktuel forskning i dansk som andetsprog. København: Københavns Universitet.
Asmuss, B. & Steensig, J. (red.) (2003). Samtalen på arbejde: Konversationsanalyse og kompetenceudvikling. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Bartosch, R. & Grimm, S. (2014). Teaching environments: Ecocritical encounters. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Bayley, R. & Schecter, S. (2003). Language socialization in bilingual and multilingual societies: Edited by Robert Bayley and Sandra R. Schecter. Clevedon: Multilingual Matters.
Benson, P. & Nunan, D. (2005). Learners’ stories: Difference and diversity in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Comings, J., Garner, B. & Smith, C. (2007). Connecting research, policy, and practice. Mahwah, N. J.: Routledge.
Danmarks Evalueringsinstitut (2015). Danskuddannelserne til voksne udlændinge: Sprogcentrenes arbejde med at kvalificere kursisterne til beskæftigelse, uddannelse og medborgerskab. København: Danmarks Evalueringsinstitut.
Frederiksen, K., Sonne Jakobsen, K., Pedersen, M. S. & Risager, K. (2006). Second language at work. (IRIS Centre for Language and Centre for Pedagogy). Roskilde: Roskilde Universitetscenter.
Frederiksen, P. R., Fenger, M. & Boel, M. (2010). Evaluering af puljen forstærket beskæftigelsesindsats: Resultater og metoder i integrationsministeriets satspulje for familiesammenførte samt flygtninge og indvandrerkvinder. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Grove Ditlevsen, M. (2007). Sprog på arbejde: Kommunikation i faglige tekster (2. udg.). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Hernández-Gantes, V. M., & Blank, W. E. (2009). Teaching English language learners in career and technical education programs. New York: Routledge.
Integrationsministeriet, & NIRAS Konsulenterne (2009). Evaluering af puljen “grundkursus i arbejdsmarkedsdansk – pulje til ny fleksibel beskæftigelsesrettet danskundervisning”: Slutrapport. (Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration). København: Danmarks Evalueringsinstitut.
Kalaja, P., Ferreira, A. M., Aro, M. & Ruohotie-Lyhty, M. (2015). Beliefs, agency and identity in foreign language learning and teaching. New York: Palgrave Macmillan.
Kindenberg, B. (2016). Flerspråkighet som resurs: Symposium 2015. Stockholm: Liber.
Kramsch, C. J. (2002). Language acquisition and language socialization: Ecological perspectives. London: Continuum.
Liberg, C., Säljö, R., Bagga-Gupta, S. & Evaldsson, A. (2013). Literacypraktiker i och utanför skolan. Malmö: Gleerups.
Lidgren, L. & Mac-Donald, V. (2015). Låt språket bära: Genrepedagogik i praktiken: Studiehandledning. Stockholm: Hallgren & Fallgren.
Lund, K. & Bertelsen, E. (2008). Fra studieprøven til de videregående uddannelser: En undersøgelse af de nødvendige og tilstrækkelige kompetencer. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Lund, K., Bertelsen, E. & Søgaard Sørensen, M. (2006). Muligheder og barrierer: En undersøgelse af overgangen mellem sprogcentre og erhvervsrettede uddannelser. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
Mackus, N. & Möhring, J. (2014). Wege für Bildung, Beruf und Gesellschaft – mit Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: 38. Jahrestagung des Fachverbandes Deutsch als Fremdsprache an der Universität Leipzig 2011. Göttingen: Universitatsverlag Göttingen.
Nunan, D. & Richards, J. C. (2015). Language learning beyond the classroom. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Olofsson, G. (2012). English at work: For speakers of Swedish. Stockholm: Prodicta.
Otten, S., Zee, K. & Brewer, M. B. (2014). Towards inclusive organizations: Determinants of successful diversity management at work. New York: Psychology Press.
Pedersen, M. S. (2007). På vej med sproget: Arbejde, livshistorie og sproglæring. København: Ministeriet for Flygtninge Indvandrere og Integration.
Simpson, J. & Whiteside, A. (2015). Adult language education and migration: Challenging agendas in policy and practice. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge.
Suárez-Orozco, M. M. (2007). Learning in the global era: International perspectives on globalization and education. Berkeley: The University of California Press.
Säljö, R. (2010). Lärande i praktiken: Ett sociokulturellt perspektiv. Stockholm: Norstedts.
Tranekjær, L. (2015). Interactional categorization and gatekeeping: Institutional encounters with otherness. Bristol: Multilingual Matters.
Øhrstrøm, C. (2010). I was less scared to bungy jump than to speak this language: En kvalitativ undersøgelse af voksne indlæreres motivation for at lære dansk. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Øhrstrøm, C. (2015). L2 listening at work: A qualitative study of international employees’ experiences with understanding Danish as a second language. Ph.d.-afhandling. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.
Østergaard Nielsen, G., Pedersen, M. S. & Lund, K. (2003). Individuelle læringsplaner og kollektive læringsrum – en vejledning. København: Integrationsministeriet.
Yderligere filer
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.