Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Sammenlignende Fagdidaktik
Arkiver vol. 1 - 5
Sammenlignende fagdidaktik 5
Sammenlignende fagdidaktik 4
Sammenlignende fagdidaktik 3
Sammenlignende fagdidaktik 2
Sammenlignende fagdidaktik 1
Arkiver fra vol. 6
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 6 (2021): Sammenlignende fagdidaktik 6: Fagdidaktisk vidensproduktion - samarbejde mellem forskere og praktikere i praksis
Nr. 6 (2021): Sammenlignende fagdidaktik 6: Fagdidaktisk vidensproduktion - samarbejde mellem forskere og praktikere i praksis
Publiceret:
2021-06-23
Indledning
Indledning
Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Helle Rørbech, Martin Niss
1-6
pdf
Hovedartikler
Professionsutveckling för digitaliserad ämnesundervisning – reflektioner kring en videobaserad forskningsdesign
Anna Slotte, Marie Nilsberth, Christina Olin-Scheller
7-28
PDF
Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning - belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning
Morten Blomhøj
29-50
PDF
Refleksioner og reformuleringer i didaktisk udviklingsarbejde – to skrivedidaktiske cases om forsker-praktiker-samarbejdet i gymnasiet
Torben Spanget Christensen, Peter Hobel
51-70
PDF
Åben skole er en pædagogisk humlebi
Et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætninger
Lars Emmerik Damgaard Knudsen
71-94
PDF
Responsartikler
Taktfuldt samarbejde
Respons til Slotte m.fl., Blomhøj, Christensen og Hobel
Dorthe Carlsen
95-108
PDF
Undersøgende matematikundervisning fra et scenariedidaktisk perspektiv
Respons til Blomhøj
Morten Misfeldt
109-119
PDF
Hvilken betydning har organiseringen af samarbejdet mellem forskere og praktikere for, hvordan disse agerer i didaktiske udviklingsarbejder?
Respons til Christensen og Hobel
Martin Niss
121-132
PDF
Undersøgende undervisning i et sammenlignede fagdidaktisk perspektiv
Respons til Blomhøj
Helle Rørbech
133-148
PDF
Om positionering som en del af skolens dannelsesopgave
Respons til Knudsen
Ane Qvortrup
149-162
PDF
Kommentarartikler
Forskerens deltagelse i praksis - en kommentar
Louise Molbæk
163-174
PDF
Dilemmaer og perspektiver for fagdidaktisk forsknings- og udviklingsarbejde
Ellen Krogh
175-194
PDF
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Udviklet af
Open Journal Systems