Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning - belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning

Forfattere

  • Morten Blomhøj

DOI:

https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127569

Nøgleord:

Systemiske niveauer for samspil mellem praksis og forskning, teoribaseret udviklingsprojekt, en didaktisk model for undersøgende matematikundervisning (UM), elevaktiviteter i UM, matematik-læreres professionelle udvikling.

Resumé

I dette kapitel belyses vilkår og muligheder for samspil mellem udvikling af matematikundervisningens praksis og matematikdidaktisk forskning på forskellige niveauer i det system, hvori matematikundervisning findes og udvikles.

Referencer

Se referenceliste i artiklen

Downloads

Publiceret

2021-06-23

Citation/Eksport

Blomhøj, M. . (2021). Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning - belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning. Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 29–50. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127569