Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning - belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning
DOI:
https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127569Nøgleord:
Systemiske niveauer for samspil mellem praksis og forskning, teoribaseret udviklingsprojekt, en didaktisk model for undersøgende matematikundervisning (UM), elevaktiviteter i UM, matematik-læreres professionelle udvikling.Resumé
I dette kapitel belyses vilkår og muligheder for samspil mellem udvikling af matematikundervisningens praksis og matematikdidaktisk forskning på forskellige niveauer i det system, hvori matematikundervisning findes og udvikles.
Referencer
Se referenceliste i artiklen
Downloads
Publiceret
2021-06-23
Citation/Eksport
Blomhøj, M. . (2021). Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning - belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning. Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 29–50. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127569
Nummer
Sektion
Hovedartikler
Licens
Tidsskriftet og forfatterne har ophavsret.