Refleksioner og reformuleringer i didaktisk udviklingsarbejde – to skrivedidaktiske cases om forsker-praktiker-samarbejdet i gymnasiet

Forfattere

  • Torben Spanget Christensen
  • Peter Hobel

DOI:

https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127572

Nøgleord:

forsker-praktiker-samarbejde, udviklings- og interventionsprojekter, virksomhedsteori, skriveforskning, gymnasiale uddannelser

Resumé

Temaet for denne artikel er samarbejde mellem professionelle praktikere og forskere om produktion af viden om problemstillinger, der knytter sig til skoleudviklingsprojekter om didaktisk udvikling. Samarbejdet tager form af en intervention, hvor praktikere og forskere samarbejder om at ændre noget i en etableret praksis

Referencer

Se referenceliste i artiklen

Downloads

Publiceret

2021-06-23

Citation/Eksport

Christensen, T. S., & Hobel, P. (2021). Refleksioner og reformuleringer i didaktisk udviklingsarbejde – to skrivedidaktiske cases om forsker-praktiker-samarbejdet i gymnasiet . Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 51–70. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127572