Hvilken betydning har organiseringen af samarbejdet mellem forskere og praktikere for, hvordan disse agerer i didaktiske udviklingsarbejder?

Respons til Christensen og Hobel

Forfattere

  • Martin Niss

DOI:

https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127745

Nøgleord:

Didaktiske udviklingsprojekter, forsker-praktiker-samarbejder, praksisfælleskaber

Resumé

Mit ærinde her er ikke at stille spørgsmålstegn ved Christensen og Hobels teori- og modeludviklinger eller deres empiriske analyser, som jeg alt sammen finder overbevisende og relevant. I stedet vil jeg undersøge et lidt andet perspektiv end deres, idet jeg vil se på aktørernes ageren i de to analyserede udviklingsprojekter

Referencer

Se referencer i artiklen

Downloads

Publiceret

2021-06-23 — Opdateret d. 2021-06-24

Versioner

Citation/Eksport

Martin Niss. (2021). Hvilken betydning har organiseringen af samarbejdet mellem forskere og praktikere for, hvordan disse agerer i didaktiske udviklingsarbejder? Respons til Christensen og Hobel. Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 121–132. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127745 (Original work published 23. juni 2021)