Åben skole er en pædagogisk humlebi

Et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætninger

Forfattere

  • Lars Emmerik Damgaard Knudsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127571

Nøgleord:

Åben skole, udeskole, undervisningsdifferentiering, læremidler, autenticitet.

Resumé

Åben skole betegner et samarbejde mellem skoler og lokale organisationers om undervisning, som blev indført med folkeskoleloven i 2014. Derved bringes nye fagligheder ind i skolens undervisning, men af undervisere som ikke nødvendigvis har en fagdidaktisk viden.

Referencer

Se referenceliste i artiklen

Downloads

Publiceret

2021-06-23

Citation/Eksport

Knudsen, L. E. D. . (2021). Åben skole er en pædagogisk humlebi: Et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætninger. Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 71–94. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127571