Åben skole er en pædagogisk humlebi
Et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætninger
DOI:
https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127571Nøgleord:
Åben skole, udeskole, undervisningsdifferentiering, læremidler, autenticitet.Resumé
Åben skole betegner et samarbejde mellem skoler og lokale organisationers om undervisning, som blev indført med folkeskoleloven i 2014. Derved bringes nye fagligheder ind i skolens undervisning, men af undervisere som ikke nødvendigvis har en fagdidaktisk viden.
Referencer
Se referenceliste i artiklen
Downloads
Publiceret
2021-06-23
Citation/Eksport
Knudsen, L. E. D. . (2021). Åben skole er en pædagogisk humlebi: Et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætninger. Sammenlignende Fagdidaktik, (6), 71–94. https://doi.org/10.7146/sammenlignendefagdidaktik.vi6.127571
Nummer
Sektion
Hovedartikler
Licens
Tidsskriftet og forfatterne har ophavsret.