• Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 1 (2016)

    Det første nummer af Learning Tech indeholder en status og et perspektiv på læremiddelforskningen i Skandinavien med særligt fokus på Danmark og Norge. 

    Målet med nummeret er at skabe et afsæt for at forstå hvad og hvem, der har præget forskningsindsatsen på læremiddelfeltet i Skandinavien og derefter skabe et overblik, der i treklangen mellem læremidler, teknologi og didaktik folder et perspektiv ud i forhold til, hvordan læremidler, didaktik og teknologi kan tænkes sammen med undervisning og læring og ikke mindst med hvilken kvalitet og hvilket udbytte? Du kan også læse nummeret her.

  • Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 2 (2017)

    Learning Tech 2  har temaoverskriften Læreplaner og it og indeholder fem peer reviewed artikler, der undersøger og forholder sig til, hvilken rolle it har spillet i læreplaner gennem tiden, og hvordan it spiller en stadig større rolle i skolernes hverdag og generelt i måden at drive uddannelse på. Du kan også læse nummeret her.

  • Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 3 (2017)

    Learning Tech 3 har temaoverskriften Spil og digitale læremidler i undervisningen. Det tredje nummer af tidsskriftet indeholder tre peer reviewed artikler. De to første artikler giver et praksisnært indblik i lærerens udvikling af kompetencer i forhold til brug af spil og digitale læremidler i undervisningen. Den tredje artikel undersøger, hvad der sker med unges læsevaner, når de digitale tekster og bøger vinder indpas i de unges hverdag. Du kan også læse nummeret her.

  • Forsiden af Learning Tech 4 Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 4 (2018)

    Learning Tech 4 indeholder tre fagdidaktiske studier og er skrevet på baggrund af NOFA 6, den sjette nordiske fagdidaktiske konference, som blev afholdt i Odense i maj 2017. Artiklerne har fokus på fagene historie, fremmedsprog og matematik. Du kan også læse nummeret her.

  • Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 5 (2018)

    I dette nummer af Learning Tech sætter vi fokus på multimodalitet. Teorierne om multimodalitet har de seneste år været anvendt og diskuteret flittigt blandt forskere over hele verden. Ikke mindst i forhold til analyse og udvikling af didaktiske designs, har teorierne vist deres værdi. Derfor er tiden moden til at gøre status, kigge fremad – og til siden. Du kan også læse nummeret her.

  • Forsidebillede af Learning Tech 6 Learning Tech - Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Nr. 6 (2019)

    I dette nummer af Learning Tech præsenterer vi 11 artikler, som er skrevet af en række forskere i tilknytning til forsknings- og udviklingsprojektet Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler. Artiklerne undersøger læringsplatforme i Danmark med en række forskellige vinkler såsom brugerinddragelse, platformenes faglige anvendelser, lærernes transformationer og meget mere.  Du kan også læse nummeret her.